مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

راهنمای جامع خرید بهترین مودم همراه مناسب جیب شما!

راهنمای جامع خرید بهترین مودم همراه مناسب جیب شما!

اگر قصد خرید مودم همراه را دارید نکاتی وجود دارد که پیش از خرید باید به آنها توجه نمایید در این مقاله به بررسی 5 نکته مهم در این باره میپردازیم.

برای کسانی که تصمیم به خرید مودم همراه جیبی دارند ، اولین قدم کسب اطلاعات کافی و بررسی جزئیات یک مودم است تا بتوانند با توجه به سطح نیاز خود و تمام انتظارهایی که از مودم دارند، کالای مناسب را خریداری کنند. به طور کلی مودم های همراه جیبی کاربرد های بسیاری دارد. برخی کاربران به عنوان یکی ویزیتور که به صورت شبانه روز به گوشی احتیاج دارند، به عنوان یک ادمین که لازم است در شبانه روز به اینترنت متصل باشند و یا راننده تاکسی جهت مسیریابی به اینترنت نیاز دارند. مودم های همراه جیبی قدرت و سرعت بیشتری به نسب اینترنت های دیتا دارند. به همین جهت این نوع از مودم ها در میان بسیاری از کاربران طرفداران بیشتری داد. یکی از مهمترین قابلیت های مودم های جیبی علاوه بر کم حجم بودن آن، قابلیت دسترسی در تمام روز و در تمام مکان هاست.

بسیاری از کاربران پیش از خرید مودم های جیبی از متخصصان و دیگر کاربران اطلاعات کافی را بدست می آورند اما شما در صورتی که به یک متخصص و کاربری که از مودم های جیبی استفاده می کند دسترسی کافی را ندارید، بهتر است تا بتوانید از مشاوره های برخط آی پی سورنا و از طریق راه های ارتباطی که به صورت مجازی یا به صورت تلفنی ایجاد شده است با متخصصان فروش تجهیزات مخابراتی در تماس باشید. هر کدام از انواع مودم های جیبی دارای قابلیت هایی هستند که آن ها را به نسبت مدل های دیگر منحصر به فرد کرده است و لازم است از تمام امکانات این دستگاه اطلاعات کافی را داشته باشید.


همچنین بخوانید: راهنمای خرید مودم ADSL بیسیم


5 نکته مهم در انتخاب بهترین مودم همراه

در این بخش سعی کردیم به بررسی چند نکته در مورد خرید مودم همراه جیبی بپردازیم. شما می توانید با استناد به این مقاله کالای مورد نظر و مناسب با نیاز خود را خریداری کنید. نکاتی که در مقاله مورد بررسی قرار می گیرد به شما کمک می کند تا علاوه بر انتخاب کالای مناسب نسبت به قابلیت ها و سطح ارتقاء این دستگاه رسیدگی کنید.

1. قابلیت پشتیبانی از شبکه

هر کدام از انواع تجهیزاتی که امروزه مورد استفاده و حمایت کاربران قرار گرفته است، در طول مدتی که برای اولین بار به بازار عرضه شده است تا کنون دستخوش تغییراتی بوده است که اتفاقا سبب شده قابلیت های بیشتری را ارائه دهد. مودم های همراه جیبی از این مسیر پیشرفت دور نبوده است. این دستگاه در ابتدا می توانست از 3 گیگاباتی ترافیک و تا حداکثر سرعت 150 مگابیت را مورد پشتیبانی قرار دهد. این میزان سرعت و ترافیک از آن زمان تا کنون به شبکه 4 گیگابیت LTE و سرعتی در حدود 4 برابر سرعت ابتدایی ارتقاء یافته است. حدود سرعت این مدل مودم ها حدود 600 مگابیت بر ثانیه می باشد. با این اوصاف شبکه LTE جدید ترین نوع شبکه برای مودم جیبی است.

2. میزان کیفیت باتری مودم

این نکته بسیاری مهم است که باتری مودم شما تا چه میزان توانایی و قدر دارد. همین امر سبب می شود تا کاربرانی که به صورت مداوم از مودم در حالت شارژ استفاده می کنند به این نکته دقت کنند تا مودمی با کیفیت باتری بالایی را مورد بررسی قرار دهند. استفاده از مودم های درحال شارژ سبب کم شدن توانایی باتری می شود به همین دلیل است که کاربران در صورتی که از مودم های در حالت شارژ استفاده می کنند لازم است مودم مناسب با سطح کاربری خود تهیه کند.


مقاله پیشنهادی: آموزش کدهای سانترال جهت برنامه ریزی


3. مودم های چند کاربره

اگر شما در دسته افرادی هستید که نیاز دارید از مودم ها برای استفاده چند کاربر به صورت همزمان استفاده کنید ، لازم است بدانید استفاده از مودم با چند کاربر در صورتی مفید است که برای تمام کاربران سرعت و کیفیت بالایی را ارائه دهد . براساس توضیحات داده شده سومین نکته این است که بتوانید مودم هایی را خریداری کنید که در صورت استفاده چند کاربر به صورت همزمان افت سرعت وکیفیت را به حداقل رسانده باشد.

4. کارکرد مودم ها با سیم کارت

مودم های جیبی همراه معمولا با استفاده از سیم کارت ها قابلیت کاربری را دارند که همین امر سبب می شود تا کاربران برای استفاده از مودم ها یک سیم کارت درون مودم قرار دهد. در شرایطی که بسته ای که توسط سیم کارت خریداری شده است به اتمام برسد، کاربران مجبورند تا سیم کارت را درون موبایل قرار دهند و برای خرید بسته اقدام کنند. این کار در طولانی مدت و در صورتی که استفاده اینترنت پر سرعت جنبه کاری داشته باشد، برای شما آزاردهنده خواهد بود. برهمین اساس مودم مناسب برای شما باید از قابلیت مدیریت پیامک پشتیبانی کند تا بتوانید از طریق دسترسی به سایت بسته اینترنتی خود را بدون نیاز به خارج کردن سیم کارت شارژ کنید.


پیشنهاد مقاله: 6 تا از مهم ترین مشخصات فنی دوربین مداربسته!


5. دسترسی به کارت حافظه

کارت حافظه از دیگر قابلیت هایی است که در صورت نیاز به آن دسترسی خواهید داشت. این در حالیست که بسیاری از کاربران به حافظه بیشتری جهت دانلود کردن و آپلود کردن فایل ها نیاز دارند. اگر شما در دسته این کاربران قرار گرفته اید، لازم است بدانید که مودم مناسب برای شما باید دارای جایگاهی جهت اضافه کردن کارت حافظه باشد. معمولا کارت های حافظه ای که برای این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان MicroSD شناخته می شوند.

 

خرید بهترین مودم جیبی

به عنوان سخن پایانی در صورتی که هنوز هم با وجود اطلاعات ارائه شده دارای ابهام هایی در مورد خرید مودم مناسب هستید لازم است تا با کارشناسان فروش این دستگاه ها در تماس باشید تا از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. همانطور که می دانید امروز با وجود برند های مختلف و مدل های گوناگونی که هر کدام به صورت منحصر به فرد قابلیت هایی را پشتیبانی می کنند، انتخاب کالای مناسب دشوار شده است. بنابراین پیش از خرید از اطلاعاتی که بدست آورده اید مطمئن باشید.


بخوانید: ضبط مکالمات در تلفن سانترال


 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی

نظرات کاربران

میرزایی ارسال شده در ۱۰ دی ۱۳۹۹

بسیار مفید بود. ممنونم.

مدیر سایت ارسال شده در ۲۹ آذر ۱۴۰۰

خواهش میکنم🙏