مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

ترانکینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ترانکینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ترانکینگ یکی از مهمترین لوازم جانبی تجهیزات مخابراتی به شمار می آید اما واقعا ترانکینگ چیست و چه کاربردی دارد.

یکی از مهمترین دغدغه های کاربران تجهیزات مخابراتی، ایجاد نظم در کابل کشی است. در واقع هر گونه کابل کشی به نظم نیاز دارد تا از خطرات پیشگیری شود. از جمله خطرات می توان به قطعی کابل ها و از کار افتادن تجهیزات نام برد. به همین دلیل تجهیزات مربوط به نصب و راه اندازی به اندازه تجهیزات اصلی مهم و ضروری می باشند. ترانکینگ یکی از مهمترین لوازم جانبی تجهیزات مخابراتی به شمار می آید اما واقعا ترانکینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه کاربرد ترانکینگ را مورد بررسی قرار می دهیم.

نصب ترانکینگ

ترانکینگ چیست؟

در واقع ترانکینگ یک مجموعه محفظه جهت نگهداری کابل مورد استفاده قرار می گیرد. در سیم کشی های تجهیزات مخابراتی از این وسیله جهت نظم دهی استفاده می شود. معمولا از جنس PVC ساخته می شود. بسیاری از سازمان ها و شرکت ها از ترانکینگ های abs استفاده می کنند. در واقع محفظه های ترانکینگ abs در برابر آب و آتش سوزی مقاومت بالایی دارند.

انواع ترانگینک

این مدل از لواز جانبی و البته ضروری برای نصب تجهیزات مخابراتی در انواع گوناگونی طراحی شده است تا کاربران و متخصصان فنی با توجه به نیاز سازمان از انواع آن ها استفاده کند. در ادامه انواع ترانکینگ را به اختصار مورد بررسی قرار گرفته است.

ترانکینگ ستونی: در واقع از این مدل ترانکینگ برای فضاهای خاص مانند فضای آموزش یا سالن / اتاق کنفرانس استفاده می شود.

ترانکینگ دیواری: معمولا به دلیل تردد زیاد در محیط های اداری ، تجاری و مسکونی از این مدل استفاده می شود.

ترانکینگ دفنی: این ترانکینگ به صورت توکار مورد استفاده قرار می گیرد. از این مدل برای سیستم های شبکه و تلفن استفاده می شود.

پریز ترانکینگ

ترانکینگ چه کاربرد ها و مزایایی دارد؟

یکی مهمترین دغدغه های برای نصب و راه اندازی، مکان پریز می باشد. با استفاده از ترانکینگ می توانید محل پریز را مطابق با دکور تغییر دهید. این قابلیت به طور چشمگیری به انسجام کابل ها و سیم کشی ها کمک می کند. نظم دهی در یک سازمان از جمله مهمترین و اساسی ترین اصل می باشد که به پیشگیری از خطر کمک می کند.

پارتیشن بندی از دیگر مزایای ترانکینگ به شمار می آید که با توجه به سایز هر کدام از انواع ترانکینگ ها، تعداد پارتیشن ها و اندازه های پارتیشن ها با دیگر مدل ها متفاوت است. با پارتیشن بندی مناسب امواج الکترومغناطیسی با یکدیگر تداخل نخواهند داشت.

تفاوت ترانکینگ و داکت

محافظت از کابل به عنوان دیگر مزیت های ترانکینگ یکی از دلیل استفاده از این لوازم جانبی است. همانطور که می دانید، کابل ها هر چند مقاوم در معرض آسیب هستند. در صورتی که از کابل ها محافظ نشود امکان بروز اتصالات سیم های برق و در نتیجه برق گرفتی یا آتش سوزی وجود دارد. ترانکینگ ها با استفاده از محفظه هایی که دارند از کابل ها در برابر آسیب محافظت می کند.

سیم کشی همزمان از دیگر عوامل برای سهولت در نصب به شمار می آید. با استفاده از ترانکینگ امکان نصب و راه اندازی انواع سیم کشی های اعم از اطفا حریق و سیم تلفن ، شبکه و کامپیوتر امکان پذیر است.

داکت چیست؟

یکی از تجهیزات نام آشنا این عرصه داکت است که می توانید هنگام نصب ، کابل ها را از داخل آن عبور دهید. تفاوت ترانکینگ و داکت در ادامه این مقاله بررسی خواهد شد.

ترانکینگ و داکت چه تفاوتی با هم دارند؟

1-اولین و مهمترین تفاوت همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در اندازه و ابعاد آن است. داکت معمولات برای سیسم کشی های خانگی یا دفاتر کوچک که حجم سیم کشی پایین است ، استفاده می شود.

2- از جنبه کاهش آسیب رسی می توان گفت که ترانکینگ سبب افزایش مقاوت می شود. معمولا برای سیم کشی هایی که به مقاومت و محافظت بیشتری نیاز از ترانکینگ ها استفاده می شود. ترانکینگ ها از دو نوع PVC و ABS طراحی می شوند که با توجه به نوع کابل کشی و میزان اهمیت مقاومت، خریداری می شوند.

3-جایگاه قرارگیری پریز ترانکینگ از دیگر دغدغه های مهم و ضروری به شمار می اید. توسط ترانکینگ ها انعطاف پذیری در تغییر مکان پریزها افزایش می یابد.

4-قیمت ترانکینگ ها با توجه به متراج تعیین می شود که معمولا هر متر ترانکینگ حدود 4 برابر داکته ها می باشد.

5-پیاده سازی و نصب که عموما توسط متخصیص انجام می شود. نصب و راه اندازی هر کدام از انواع ترانک متفاوت تر است و با نصب و راه اندازی داکت کاملا متفاوت است.

اجزای داخلی ترانکینگ

همانطور که می دانید ترانک ها بر خلاف داکت ها که ظاهر ساده ای دارند، شامل اجزای داخلی هستند. هر کدام از اجزای ترانکینگ در شکل زیر مشخص شده است که با توجه به هرکدام توضیحات مختصری ارائه می شود.

بدنه: اولین چیز که به چشم می خورد، بدنه ترانک است. در واقع این بدنه در ابعاد 2 متری تولی می شود. اگر به بدنه دقت کنید، دارای شیارهایی است که محل قرار گیری پارتیشن ها می باشد. ترانک ها در سایزهای متفاوتی اعم از 50×80، 50×105، 50×150 و 50×195 تولید شده است.

پارتیشن: همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم برای محافظ بیشتر از اتصال سیم ها از پارتیشن بندی استفاده می شود که کابل ها دچار آسیب و در نهایت بروز خطرات نشود.

درب ترانکینگ: در مورد درب های ترانکینگ لازم است بدانید که از این قسمت برای جداسازی استفاده می شود که در انواع انعطاف پذیر و غیر انعطاف پذیر استفاده می شود.

بست نهایی: این بخش به عنوان یک مسدود کننده ابتدا و انتهای ترانک قرار می گیرد.

قطعه اتصال: در واقع قطعه اتصال برای اتصال دو ترانک به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد تا محل اتصال را بپوشاند.

زاویه داخلی:برای اتصال ترانکینگ از زاویه داخلی جهت اتصال ترانکینگ در گوشیه داخلی دیوار استفاده می شود.

زاویه خارجی: همانطور که از اسم آن مشخص از برای گوشه های خارجی دیوار استفاده می شود.

زاویه تخت: از این قطعه برای اتصال دو ترانک در یک سطح صاف استفاده می شود.

سه راهی: با استفاده از این قطعه در مسیر ترانکینگ انشعاب ایجاد می شود.

کادر ماژول: در مواقعی که نیاز تغییر مکان کلید و پریز دارید، با استفاده از این قطعه می توانید کادر 2،4،6 و 8 ماژول ایجاد کنید.

 

نحوه نصب ترانکینگ

 

نحوه نصب ترانکینگ توسط متخصصان انجام می شود. در واقع نصب ترانکینگ ها به دلیل اینکه اشخاص با کابل کشی و سیم کشی سر کار دارند ، در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و در صورت عدم تجربه کافی می تواند خطر ساز باشد. برای سهولت در نصب و راه اندازی تجهیزات مخابراتی معمولا از داکت یا ترانک استفاده می شود. تمام متخصصان فنی آی پی سورنا با رعایت نکات ایمنی و تجربه کافی ، خدمات هزینه نصب ترانکینگ ، کاملا مقرون به صرفه و با کیفیت بالا انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان فنی فروشگاه آنلاین آی پی سورنا در تماس باشید.

 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی