مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

آموزش نحوه ارسال و دریافت فکس

آموزش نحوه ارسال و دریافت فکس

در این مقاله سعی کرده ایم به زبان ساده روش ارسال و دریافت را آموزش بدهیم.

در این مقاله به بررسی نحوه ارسال و دریافت فکس می پردازیم. با استفاده از این دستگاه، کاربران می توانند اسناد را از طریق خط تلفن به دستگاه فکس مقصد ارسال کنند. اگر شما در دسته کاربرانی هستید که در مورد نحوه ارسال فکس اطلاعات ندارید با مطالعه این مقاله آموزشی می توانید اطلاعات کافی را بدست آورید.

انواع روش های ارسال و دریافت فکس

 

به طور کلی ارسال و دریافت فکس از طریق دستگاه فکس و نرم افزار انجام می شود. در صورتی که نحوه دریافت فکس با استفاده از سیستم کامپیوتر انجام شود، اسناد به صورت یک فایل ارسال می شوند و ارسال و دریافت فکس از طریق دستگاه فکس بر روی کاغذ پرینت می شود.

آموزش نحوه ارسال و دریافت فکس

دریافت فکس با کامپیوتر: طریقه فکس کردن اسناد با استفاده از سیستم کامپیوتر و ویندوز به تجهیزات سخت افزاری مانند مودم نیاز دارد. پس از اتصال دستگاه مودم می توانید با توجه به مراحل نرم افزاری نحوه فکس فرستادن را یاد بگیرید. در ویندوز به صورت پیش فرض برنامه fax and scan نصب شده است. در این بخش برای کامل کردن مراحل نصب دستگاه فکس بر روی گزینه connect to fax modem کلیک کنید. پس از تکمیل مراحل نصب برای ارسال فکس بر روی گزینه new fax کلیک کنید و شماره تلفن گیرنده را در بخش to وارد کنید و برای دریافت فکس بر روی گزینه receive new fax در پنجره fax and scan کلیک کنید.

ارسال و دریافت فکس با دستگاه فکس:  پیش از آنکه اقدام به ارسال و دریافت فکس کنیم، لازم است تا دستگاه فکس را نصب و پیاده سازی کنیم. نصب دستگاه فکس شامل اتصال کابل برق و کابل RJ11 برای اتصال به تلفن می باشد. دستگاه فکس را روشن کنید، پس از آنکه از اتصال خط تلفن مطمئن شدید می توانید اسناد را به ترتیب دریافت توسط دستگاه مقصد بر روی اسکنر قرار دهید. در مرحله بعد شماره خط تلفن مقصد را شماره گیری کنید و پس از برقراری اتصال دکمه شروع یا Start را فشار دهید. برای دریافت فکس، باید منتظر صدای زنگ تلفن باشید و پس از پاسخ گویی صدای زنگ به شما اطلاع می دهد باید اسنادی را دریافت کنید. در صورتی که جوهر و کاغذ به اندازه کافی داشته باشید می توانید فکس را دریافت کنید.

اقدامات لازم پیش از ارسال فکس

 

یکی از مهمترین اقدامات که به کاربران برای طریقه فکس کردن، کمک می کند؛ بررسی اتصال دستگاه فکس به منبع برق و اتصال به خط تلفن است. پیش از هر کار در صورتی که اتصال دستگاه فکس با مشکلی مواجه باشد، این دستگاه نمی تواند به خوبی عمل کند. در صورتی که تصمیم به ارسال فکس از طریق ویندوز دارید، لازم است تا از اتصال سیستم کامپیوتر به شبکه اینترنت مطمئن شوید.

مراحل ارسال فکس با دستگاه فکس

 

در این بخش سعی کرده ایم به کمک تصاویر مراحل آموزش کار با دستگاه فکس را شرح بدهیم.

1با توجه به تصویر زیر محل قرار گیری دستگاه فکس در کنار پریز برق و خط مخابراتی قرار گیرد.

نحوه ارسال فکس

2مانند تصویر کابل برق فکس را به منبع برق متصل کنید.

نحوه دریافت فکس

3به دلیل اینکه دستگاه فکس از طریق خطوط تلفن متصل می شود، بنابراین کابل RJ-11 را به دستگاه فکس متصل کنید. سپس کابل RJ-11 متصل به دستگاه فکس را به خط تلفن متصل کنید.

چگونه فکس بفرستیم

5برای پرینت فکس های دریافتی نیاز است تا کارتریج و کاغذ به میزان لازم در دستگاه قرار بگیرد تا در دریافت فکس وقفه ایجاد نشود.

نحوه فکس فرستادن

6در صورتی که اتصال به خط تلفن ایجاد نشده باشد، امکان کار با دستگاه فکس وجود ندارد، بنابراین اتصال به خط تلفن را چک کنید. گوشی تلفن را بردارید و در صورتی که صدای بوق ممتد را می شنوید، دستگاه به درستی متصل شده است.

کار با دستگاه فکس

7در این مرحله دکمه "روشن"  را بفشارید و در صورتی که دستگاه به درستی به برق متصل شده باشد، در حالت آماده به کار قرار می گیرد.

آموزش کار با دستگاه فکس

8اسناد مورد نظر را بر روی قسمت اسکن دستگاه فکس قرار دهید.

نحوه ارسال و دریافت فکس

9جهت ارسال فکس لازم است شماره فکس دستگاه مقصد را وارد کنید و در صورت تایید دستگاه مقصد توسط کاربر به صورت اتوماتیک دستگاه شروع به اسکن می کند و امکان ارسال فکس از مبدا ایجاد خواهد شد.

نحوه دریافت فکس با دستگاه

 

در این بخش به استناد به مراحل بالا نحوه دریافت فکس را آموزش می دهیم.

آموزش ارسال و دریافت فکس

1پس از آنکه سیستم مبدا از طریق شماره فکس با دستگاه کاربر ارتباط برقرار کرد، با دریافت و تایید تماس در صورتی که کارتریج و کاغذ به میزان کافی داشته باشید می توانید اسناد را دریافت کنید.

 


بیشتر بخوانید: کاربرد ترانکینگ چیست؟


 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی