مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

نحوه ریست کردن پسورد سانترال پاناسونیک

نحوه ریست کردن پسورد سانترال پاناسونیک

یکی از راه ها برای رفع مشکلات مرکز تلفن، ریست کردن دستگاه های سانترال باکس می باشد که در این مقاله به بررسی جزئیات آن ها پرداخته ایم.

تمام سازمان ها برای مدیریت و سازماندهی مکالمات خود از دستگاه سانترال و دیگر تجهیزات مخابراتی سازگار استفاده می کند. علاوه برای نصب و راه اندازی، نگهداری این دستگاه ها و تجهیزات به دانش نیاز دارد. مانند هر دستگاه الکترونیکی، دستگاه های سانترال هم با مشکلاتی مواجه می شوند. رفع مشکلات دستگاه های سانترال و دیگر تجهیزات مخابراتی توسط متخصصان فنی انجام می شود. کمپانی پاناسونیک برای مواقع ضروری که امکان دسترسی به متخصص وجود ندارد و یا دانش کافی برای رفع مشکل وجود ندارد، قابلیت ریست سانترال را ایجاد کرده است که بر روی هر کدام از سری های دستگاه سانترال متفاوت است.

ریست کردن پسورد سانترال

اهمیت ریست پسورد سانترال پاناسونیک

از جمله دلیل ریست کردن دستگاه سانترال ، فرار از موقعیت هایی است که دستگاه سانترال در اثر مشکلاتی که قابل رفع نیست کیفیت عملکرد خود را از دست داده است. از همین روی با ریست سانترال پاناسونیک امکان بازگشت به تنظیمات کارخانه انجام می شود. امکان ریست کردن دستگاه سانترال توسط کاربران وجود دارد. با مطالعه این مقاله در ادامه آموزش دقیق هر کدام از انواع سری های سانترال های پاناسونیک وجود دارد. با توجه توضیحات داده شده، اهمیت نحوه بازیابی پسورد سانترال وجود دارد.

پیشنهاد مقاله: راهنمای جامع کار با تلفن سانترال پاناسونیک

علت ریست پسورد دستگاه سانترال

در واقع یکی از عمده علت های ریست کردن پسورد سانترال این است که کاربر پسورد دستگاه های سانترال را فراموش می کند. در این مواقع راهی جز ریست کردن دستگاه سانترال وجود ندارد. زمانی که دستگاه سانترال به تنظیمات اولیه بازمی گردد براساس پسورد از پیش تعریف شده توسط کارخانه شناسی می شود که امکان تعویض پسورد وجود دارد.

آموزش ریست سانترال

تبعات ریست کردن سانترال

از جمله تبعاتی که برای ریست کردن دستگاه سانترال ایجاد می شود، از بین رفتن تمام تنظیمات و اطلاعاتی است توسط کاربران ذخیره شده اند. از جمله این اطلاعات، منشی تلفن ، Caller ID است. این اطلاعات برای مرکز تماس بسیار مهم و ضروری است. این اطلاعات برای مدیریت و سازماندهی مکالمات بسیار مهم و ضروری است اما در شرایطی که امکان ارائه خدمات به دلیل مشکلات بوجود آمده برای دستگاه سانترال و فراموشی رمز عبورد، وجود ندارد. ریست پسورد سانترال که یکی از ساده ترین اقدامات برای رفع مشکلات می باشد، بسیار مهم و ضروری است.

تغییرات پس از ریست سانترال

در واقع اولین تغییر که به چشم می خورد، رفع مشکل دستگاه سانترال است ( در صورتی که به دلیل مشکلات دستگاه سانترال اقدام به ریست کرده باشید.) به طور کلی پس از ریست کردن دستگاه سانترال ، پسورد یا رمز عبور به حالت اولیه که توسط کارخانه تعریف شده، تعریف می شود که کاربر می تواند پسورد شخصی خود را بر روی دستگاه سانترال تعریف کند. در صورتیکه اطلاعاتی بر روی این دستگاه ها وجود داشته باشد، تمام اطلاعات پاک شده و دستگاه به حالت اولیه خود باز می گردد.

روش ریست سانترال

 


بیشتر بدانید: آموزش نصب باتری سانترال پاناسونیک


آموزش نحوه ریست کردن سانترال پاناسونیک

در واقع نحوه ریست رمز سانترال بر روی هر کدام از دستگاه های سانترال متفاوت است. پس از آنکه پاسخ مناسبی از " چرا باید سانترال را ریست کرد " بدست آوردید، می توانید با توجه به اینکه از کدام سانترال پاناسونیک استفاده می کنید، دستگاه خود را ریست سانترال کنید. در ادامه به بررسی و آموزش بازیابی رمز سانترال می پردازیم.

ریست سانترال KX-TES824 : یکی از پرطرفدار ترین دستگاه ای سانترال پاناسونیک مدل KX-TES824 می باشد که بسیاری از کسب و کارهای کوچک به دلیل میزان کمتر تماس های ورودی و خروجی از این دستگاه سانترال استفاده می کنند. همانطور که گفتیم ، ریست کردن دستگاه سانترال به دو دلیل وجود مشکلات فنی و فراموش کردن پسورد مورد استفاده قرار می گیرد.
در مرحله اول، قاب سفید بر روی دستگاه سانترال 824 را باز کرده و پس از آن بر روی بر روی درب سانترال دو پیچ قرار دارد که می توانید با باز کردن این دو پیچ امکان دسترسی به کلید ریست ایجاد می شود. در واقع بر روی اسلات اصلی این دستگاه یک کلید دو حالته وجود دارد. در قدم اول کلید را بر روی حالت Clear قرار دهید. برای اینکار باید کلید Clear را حداقل 15 ثانیه فشار دهید. پس از آن دستگاه سانترال به طور کامل ریست شده است. پسورد اولیه دستگاه سانترال 1234 می باشد که پس ریست مجدد پسورد به 1234 ( پسورد اولیه کارخانه ) تغییر پیدا می کند.

ریست سانترال سری TDA: در واقع ریست سانترال سری TDA بر روی تمام دستگاه های سانترال که زیر مجموعه این سری هستند قابل پیاده سازی هستند. پیش از آنکه اقدام به ریست پسورد سانترال کنید، باید بدانید که یک کارت به صورت پیش فرض بر روی دستگاه سانترال TDAبه نام MPR نصب شده است. در قدم اول باید با استفاده از کلیدی که بر روی کارت MPR قرار گرفته استفده کنیم. جایگاه کارت MPR در سمت راست مرکز تلفن است و کلیدی که بر روی این MPR قرار دارد، دو حالت دارد که به صورت پیش فرض بر روی نرمال تنظیم شده است، در صورتی که برای ریست سانترال باید کلید را بر روی INT قرار دهید.

ریست سانترال سری TDE: در واقع ریست کردن دستگاه سانترال سری TDE شباهت بسیاری با ریست کردن دستگاه های سانترال سری TDA و کاربران با انجام همان مراحل می تواند دستگاه سانترال خود را ریست کند. یکی از اقداماتی که برای ریست دستگاه سانترال TDE انجام می شود. اطلاعات و تنظیمات لایسنس ها می باشد که پیش از ریست کردن لازم است تا از این اطلاعات پیکاپ گرفته شود.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی