مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

تلفن تحت شبکه چیست

تلفن تحت شبکه چیست

VoIP برای کاربران این امکان را بوجود می آورد  که از طریق دستگاه‌های متفاوت الکترونیکی از جمله رایانه، تلفن‌های هوشمند، تلفن‌های مخصوص VoIP و مرورگرهای مخصوص تماس صوتی ایجاد کنند.

ابتدا بهتر است بطور مختصربا واژه voip  آشنا شویم .VoIP   مخفف Voice Internet over Protocol ، می باشد . در واقع VOIP شرایطی را ایجاد می‌کند که تماس‌های تلفنی به جای آن‌ که از طریق شبکه‌های تلفنی برقرار شود، از طریق اینترنت انجام ‌شود.به رغم شبکه‌های تلفنی که تماس ها را محدود به یک تلفن در محیط کار می‌کنند، VoIP برای کاربران این امکان را بوجود می آورد  که از طریق دستگاه‌های متفاوت الکترونیکی از جمله رایانه، تلفن‌های هوشمند، تلفن‌های مخصوص VoIP و مرورگرهای مخصوص تماس صوتی ایجاد کنند. و همینطور  یک تکنولوژی مفید برای مصرف کنندگان و مشاغل می باشد، زیرا دارای ویژگی‌های خاصی است که در سرویس‌های تلفن رایج پیدا نمی‌شوند. همچنین، در سیستمvoip  باتوجه به آنکه تماس ها در بستر اینترنت انجام می‌گیرند، همچون شبکه‌های تلفنی هزینه‌های اضافی برای تماس‌های بین شهری ایجاد نمی شود.

تلفن تحت شبکه چگونه کار می‌کند؟

همانگونه که تلفن سنتی  برای فعال شدن نیاز به متصل شدن به خطوط آنالوگ مخابرات دارد، تلفن تحت شبکه هک باید به یک خط شهری وصل شود. تلفن‌های ادارات  که تلفن‌های IP بنوعی یک مدل از آن‌ها به حساب می‌آیند، به طور مستقیم به خط تلفن متصل نمی‌شوند و در عوض، به یک دستگاه سانترال یا سرور VoIP متصل می‌شوند.

تلفن تحت شبکه چگونه کار می‌کند

 مزایای ویپ (VoIP) 

این تکنولوژی دارای مزایای بسیاری می باشد شاید یکی از بهترین مزیت های این فناوری را بتوان کاهش هزینه ها برشمرد  در اینجا به بررسی برخی از این مزایا می پردازیم

1.    عدم  نیاز به  سیم کشی جداگانه 

این تکنولوژی از بستر شبکه برای ارتباطات تلفنی استفاده  کرده که هزینه ی کابل کشی جداگانه را از بین می برد. هم چنین در صورت جابجایی مکان کاربر، مشکل سیم کشی به مکان جدید وجود ندارد.

2.     همایش‌های صوتی و تصویری

اداراتی که برای انجام فعالیت های خود از کنفرانس هایی در بستر VoIP استفاده می‌ کنند، از هزینه های برقراری ارتباطات تلفنی با توجه به فاصله کاربران (حتی درسطح جهانی) جلوگیری می نمایند.

۳. ترکیب تلفن با کامپیوتر شخصی

 در عصر حاضر استفاده از برنامه های تلفنی (SoftPhone) در ادارات  و  سیستم های خانگی به صورت چشم گیری در حال افزایش می باشد. استفاده از این نرم افزارها جایگزینی برای IP-Phone  می باشد که  نیاز به Handset دارد. از این طریق می توان از هزینه های موجود کاست.

۴.برقراری  تماس کاربران در خارج از سازمان به طور رایگان درهر نقطه از دنیا

استفاده کنندگان از  این سیستم از طریق اینترنت این توانایی را داذمد که به سازمان مورد نظر خود  در تماس باشند. این ویژگی برای افرادی  که خارج از محیط کار می باشند، علاوه بر کاهش  هزینه ها سبب تسهیل تماس های تلفنی می شود.

۵.  توسعه آسان

گسترش و اضافه کردن کاربر در این سیستم ها به سادگی انجام میگیرد و علی رغم  سیستم های قبلی نیاز به سیم کشی مجدد برای  کاربر جدید وجود ندارد.

۶.  مدیریت تمرکزیافته و راحت

مرکزهای تلفن براساس  VoIP محیطی را تحت شبکه در اختیار کاربر قرار می دهند که از طریق آن می‌توان تنظیمات را تغییر داد، کاربر اضافه کرد و یا گزارش گیری کرد .

7.  امنیت قوی 

 از مزایای مهم سیستم ویپ امنیت بالای آن نسبت به سیستم‌های سنتی میباشد . در تلفن های ساده با اتصال یک گوشی ساده می‌توان به سادگی به شبکه متصل شد. اما در فناوری ویپ کاربران باید شناسایی شده و همچنین می‌توان  مکالمات را  بر روی VPN ارسال کرد که سبب می‌شود مکالمات رمزگذاری شوند.

8.  ضبط مکالمه تلفنی

از دیگر امکانات منحصربه فرد تلفن‌های ویپ این است که تماس‌های تلفنی امکان ضبط شدن داشته  و به کاربر این امکان را می‌دهد تا تماس‌های خود را ضبط کرده  و ظبط مکالمات باعث می‌شود که این اطمینان حاصل شود که  کاربران پیام‌های مهم را از دست نمی‌دهند. همچنین می‌توان تاریخ تماس‌ها را بررسی کرده و اطلاعات تماس‌های ورودی را چک کرد.

از دیگر مزایا ی ویپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ادغام کارکردهای صدا و دیتا
  • کم کردن هزینه های مربوط به پشتیبانی و نگه داری به خاطر ترکیب شبکه دیتا و شبکه تلفنی
  • امکان ادغام کردن محصولات تولید کنندگان 
  • عدم سکون  و پیشرفت هرروز شبکه های ویپ
  • توانایی برنامه نويسی سهل تر و گسترش و در نتیجه یکپارچگی با سیستم های متنوع
  • حمایت از كليه امكانات مخابراتی موجود و ارايه خدمات بروز، با هزينه‌ی پايين تر و سهولت اجرايی بالا
  • قیمت تلفن های تحت شبکه (voip) 

کاربرد تلفن های تحت شبکه 

 

این مدل از تلفن ها انواع متفاوتی دارند که هر کدام کاربرد و کارایی مختص به خود را دارد و برای هر شغل و سمتی میتوان از آنها استفاده کرد و برای هر سمت کارایی متفاوتی دارند.. انواع کاربرد آنها :

1-    کارشناسی:  این نمونه از تلفن‌ها، مناسب افرادی است که دارای  تماس های ورودی و خروجی کمی هستند. این دسته از تلفن ها  دارای حداقل امکانات و قیمت به صرفه تری می باشند  که افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند. با انتخاب درست تلفن های کارشناسی، هزینه شبکه IP Telephony کاهش پیدا می کند

2-    مدیریتی:  این نمونه تلفن‌های ویپ مناسب افرادی چون مدیر عامل ها، اعضای هیات مدیره و مدیران و معاونان ارشد سازمان ها و شرکت ها است و از امکانات ویژه‌ای برخوردار هستند، که زیبایی ظاهری منحصر به فردی همانند صفحه نمایش بزرگ، امکان انتقال تماس، برقراری همزمان چند تماس، پشتیبانی از چند خط، دکمه های قابل برنامه ریزی ، امکان اضافه شدن دکمه های کاربردی و مجهز به بلندگو هستند. این امتیازات سبب آن شده است  تا این IP Phone،  بعنوان یک تلفن کارآمد و مناسب برای مدیران باشد.

3-    اپراتوری:  تلفن‌های تحت شبکه‌ای که خاص اپراتورها، منشی‌ها و کارشناسان مراکز تماس و همینطور مسئول دفتر مدیرعامل سازمانی  که باید به تمامی بخش‌های واحد خود دسترسی آسانی  داشته باشد مناسب است.

4-    تصویری (ویدیو فون):  از دیگر توانایی های دارای  اهمیت ویژه تلفن‌های آی پی Video Phone است که برای برقراری تماس و همایش های  تصویری میان  اعضای یک سازمان یا مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شکل ظاهری تلفن های تحت شبکه به چه صورت است؟

 این نوع از تلفن ها ازلحاظ  ظاهری تقریبا با تلفن معمولی تفاوتی ندارند و متشکل از یک گوشی، کلید شماره گیر، بلندگو و.. می باشند  که همین موضوع سبب می شود تا در ابندا ، کاربران متوجه تفاوت آن نسبت به تلفن های  ثابت آنالوگ نشوند.

تلفن های تحت شبکه دارای کلیدهای اختصاصی می باشند  که از آنها برای انتقال تماس پست صوتی، بی صدا کردن دستگاه و… استفاده می شود. این کلیدها  اصلی ترین ویژگی های تلفن های دیجیتال، هایبرید، تحت  شبکه و.. می باشند .

قیمت تلفن های تحت شبکه در بازار چقدر است؟

تلفن تحت شبکه  با قیمت های متفاوتی به بازار عرضه می شوند وطبق روال عادی هرچه دستگاه امکانات بیشتری داشته باشد، به نسبت دارای  قیمت بالاتری می باشد. این  مدل تلفن ها به نسبت تلفن های آنالوگ قیمت بالاتری داشته  و بطورتقریبی با تلفن سانترال هم سطح می باشند. 

چرا از آی پی سورنا خرید کنیم؟

تجهیزات  و وسایل ارتباطی در ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها معمولاً اساسی ترین ابزار کارافراد  در امور دیجیتالی هستند. بتابراین بهتر است این تجهیزات را از جایی تهیه کرد  که از کارانتی محصولات خود پشتیبانی کرده وازجمله  شرکت معتبر در ارائه محصولات به مشتریان  خود باشد.

 آی پی سورنا  با داشتن کارشناسان و مشاوران مجرب می‌تواند در پشتیبانی از گارانتی محصولات، پاسخگویی آنی و مشاوره تخصصی در خرید انواع  تلفن های تحت شبکه به مشتریان به صورت آنلاین مشاوره بدهد، ایکی دیگر از  دلایلی و مزیت‌هایی است که می‌تواند  افراد را به خرید از آرپی سورنا  ترغیب نماید. برای خرید تلفن‌های تحت شبکه ویپ با بهترین و مناسب‌ترین قیمت است . 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی