مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

انواع تلفن های ویپ

انواع تلفن های ویپ

هفت مدل نلفن ویپ در بازار موجود است که ما در این مقاله به معرفی انواع تلفن ویپ پرداخته ایم.


بهتر است قبل از خرید با انواع تلفن ویپ آشنا شوید. تا بدانید کدام یک برای استفاده شما مناسب است. تلفن ویپ امکان اتصال به سیستم تلفن IP و سرور را با استفاده از شبکه محلی یا اینترنت فراهم می‌کنند. در تلفن های ویپ، اینترنت جایگزین یک جفت سیم مسی شده و با تبدیل سیگنال های دریافتی تلفن دیجیتال به صدای تلفنی استاندارد، امکان برقراری ارتباط با دیگران را فراهم می‌شود. در این مقاله انواع گوشی ویپ را معرفی می کنیم و ویژگی های هر کدام را بررسی خواهیم کرد. 

انواع تلفن ویپ تحت شبکه

تلفن های ویپ تحت شبکه یا آی پی فون ها شامل ساختار و مدل های متنوع با کاربری و قابلیت های بیشتر نسبت به تلفن های آنالوگ هستند. این دسته از تجهیزات مخابراتی، علاوه بر امکانات عمومی و ساده می تواند از طریق پورت اترنت شبکه به سیستم تلفن متصل شود. در ادامه تلفن های ویپ تحت شبکه را معرفی کرده و مشخصات هر کدام را بررسی می‌کنیم.

شناخت انواع تلفن ویپ به شما کمک می کند تا بدانید کدام مدل بهتر نیاز شما را برطرف می کند.

  • تلفن های نرم افزاری

یکی از انواع تلفن ویپ، تلفن های نرم افزاری هستند. این نوع تلفن یک اپلیکیشن بر پایه سیستم عامل دستگاه بوده و باید بر روی کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا موبایل نصب شود. در این نوع تلفن، نرم افزار جایگزین سخت افزار شده و امکان برقراری تماس تلفنی از طریق اینترنت را فراهم می کند. برخی قابلیت های این تلفن مشابه تلفن معمولی، شامل صفحه نمایش، صفحه شماره گیری و… است. شما می‌توانید با استفاده از امکانات نرم افزاری، مکالمات صوتی یا حتی تصویری برقرار کنید و از طریق هدست متصل به کارت صدای رایانه، با دیگران تماس بگیرید.

  • تلفن های سخت افزاری

تلفن آنالوگ در دسته تلفن های سخت افزاری است که از طریق خطوط تلفن شهری کار می‌کنند. ظاهر تلفن سخت افزاری آی پی مشابه تلفن های معمولی بوده و شامل یک گوشی قرار گرفته شده بر روی یک بیس است. در این نوع تلفن می‌توان با جدا کردن گوشی از بیس، امکان دریافت و ارسال صدا را فراهم کرد.

تلفن سخت افزاری درواقع تلفن آی پی فیزیکی با عملکرد مشابه به تلفن های رومیزی سنتی است. از امکانات بیس در تلفن های سخت افزاری به کلیدهایی برای شماره گیری و صفحه نمایش اشاره می کنیم. کالر آیدی، دفترچه تلفن و... نیز از دیگر امکانات موجود در این نوع تلفن هستند.

  • تلفن های بی سیم 

اتصال این تلفن از طریق اکسس پوینت یا ایستگاه پایه و تکنولوژی Wi-Fi انجام می شود. نوع سخت‌افزاری این تلفن از کیفیت صدا و امکانات زیادی برخوردار است و نوع نرم افزاری آن از قابلیت نصب بر روی گوشی های تلفن همراه پشتیبانی می کند.

بسیاری از تلفن های بیسیم مجهز به پیغام گیر صوتی و اسپیکر برای پخش همزمان می باشد. از دیگر قابلیت های تلفن بیسیم به تنظیمات سفارشی شبانه اشاره می کنیم که از زنگ خوردن تلفن در شب جلوگیری می‌کند. تلفن بی سیم با پوشش دهی ۵۰ تا ۶۰ متر فاصله در رده بهترین تلفن های ویپ قرار می گیرد.

  • گوشی های دکت 

به عنوان یکی دیگر از انواع تلفن ویپ، می‌توان به گوشی های دکت اشاره کرد. این نوع تلفن مجهز به یک پایه مجزا و رجیستر شده با امکان ارتباط با سایر تلفن های موجود است. از مزایای گوشی های دکت نسبت به تلفن های وایرلس به درهم پوشانی یکدیگر و برد مفید آن ها اشاره می کنیم.

  • تلفن های تصویری

یکی دیگر از انواع تلفن ویپ، تلفن تصویری است. این نوع تلفن با استفاده از نمایشگر و دوربین می تواند تصویر افراد را از طریق اینترنت بر روی شبکه قرار دهد. به تلفن های تصویری ، تلفن های اینترنتی نیز گفته می‌شود. این نوع تلفن با استفاده از پروتکل IP صوت و تصویر را انتقال داده و از امکاناتی مثل کنفرانس صوتی و کنفرانس ویدئویی پشتیبانی می کند.

  • تلفن کنفرانس

یکی دیگر از انواع گوشی ویپ، تلفن کنفرانس IP است. این تلفن امکان برقراری ارتباط با شرکای تجاری، فروشندگان را به صورت مکالمه همزمان برای همه کاربران حاضر در جلسه فراهم می‌کند. شما میتوانید این تلفن را در اتاق‌های کنفرانس کوچک یا دفاتر اجرایی مورد استفاده قرار داده و به دلیل پردازش صوتی پیشرفته آن، از کیفیت صدای بهتری بهره مند شوید.
به طور کلی تلفن های کنفرانس سه قابلیت مهم را شامل می‌شوند. این سه قابلیت عبارت است از: کیفیت صدای واضح، مکالمه یکپارچه و میکروفون ۳۶۰ درجه با قابلیت صدای گروهی.
از طریق تماس تلفن کنفرانس تصویری می توانید صدا و تصویر را به صورت یکنواخت و از طریق صفحه نمایش LCD و گوشی دستگاه تلفن دریافت کنید.

  • تلفن USB0

یکی از انواع تلفن ویپ، تلفن یو اس بی است. این تلفن با وصل شدن به کامپیوتر از طریق پورت USB امکان برقراری تماس با دیگران را فراهم می‌کند. علاوه بر استفاده معمول می‌توانید از امکانات این دسته محصولات به عنوان تلفن نرم افزاری بهره مند شوید.

در این مقاله شما را با انواع تلفن ویپ تحت شبکه آشنا کردیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید تلفن، نیاز خود را از خرید این محصول مشخص کرده و سپس بهترین انتخاب را داشته باشید. تلفن های ویپ از قابلیت های فراوانی پشتیبانی می کنند. 
 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی