مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

انواع تلفن رومیزی  

انواع تلفن رومیزی  

تلفن از تجهیزات ارتباطی بسیار مهم در دنیای امروز است. امروزه قسمت اعظم ارتباطات بر عهده ی تلفن ها می  باشد. تلفن ها را می توان به طور کلی به دو دسته ی تلفن ثابت و همراه تقسیم کرد.

اولین و ساده ‌ترین مدل از تلفن‌های ثابت،تلفن رومیزی است که  این روزها محبوبیت گذشته را ندارد،  اما با وجود گستردگی استفاده از تلفن‌های همراه و موبایل همچنان در بسیاری از خانه ‌ها تلفن ثابت جایگاه خود را حفظ کرده است و  به شکل وسیع در منازل و سازمان ها و ادارت مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

وظیفه تلفن  انتقال صدا از نقطه ای به نقطه دیگر با استفاده از ارتباط سیم کشی شده است. تلفن رومیزی مستقیما به خط مخابرات وصل شده و امکان جابه‌جایی در طی مکالمه را ندارد. شاید این موضوع دلیلی باشد بر کاهش محبوبیت این دستگاه در بین خریداران. با این حال، هنوز هم برندهای متفاوتی، اقدام به طراحی و تولید این محصول می‌کنند. 

 انواع تلفن رومیزی در بازار

انواع تلفن رومیزی در بازار

تلفن های رومیزی موجود در بازار توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید و به بازار عرضه می شوند و دارای انواع متفاوتی می باشند که به آنها اشاره می کنیم

  • تلفن  سانترال

هر تلفن  قادر است یک خط را کنترل کند اما بعضی مواقع نیاز است که تلفن هم‌ زمان چند خط متفاوت را مدیریت کند که در این مواقع به تلفن سانترال  نیاز می‌شود.  از تلفن سانترال معمولا در شرکت‌ ها و سازمان ‌هایی استفاده  می‌ شود که تماس ‌های زیادی  برقرار می کنند و استفاده از تلفن رومیزی  معمولی برای آن ‌ها امکان ‌پذیر نیست.

  • تلفن دو خط

تلفن دو خط ، به کاربران قابلیت مدیریت دو خط را  به‌ صورت هم‌ زمان در یک تلفن می‌ دهد.  در صورتی که شما در خانه یا محل کار خود 2 خط تلفن داشته باشید؛  نیازی به خرید دو دسنگاه تلفن مجزا نخواهید داشت بلکه می‌توانید از تلفن دو خط استفاده کنید. 

  • تلفن برد بالا

قبلا افراد در حین تماس، باید حتما  در کنار دستگاه قرار می ‌گرفتند تا سیم از دستگاه تلفن جدا نشود که تماس قطع شود اما امروزه با داشتن  تلفن های بی سیم  رومیزی نیازی به این کار نیست و کاربران آزادانه می‌توانند  حرکت کنند و به مکالمه بپردازند. این نوع از تلفن های رومیزی به خاطر برد بالایی که دارند، سبب می‌ شوند تا در حین حرکت در منزل یا محیط کار مکالمه قطع نشود 

  • تلفن های ویپ

 دستگاه تلفن ویپ یک سیستم حرفه‌ای و فوق العاده است که قابلیت ها و مزایای فراوانی را برای کاربران ایجاد می ‌کند. مثلا زمانی که فردی با شماره‌ی تلفن شما تماس می‌گیرد و ترجیح می دهید به ‌صورت خودکار به تماس پاسخ داده شود. شماره‌ هایی برای فرد تماس‌گیرنده خوانده می شود کهبا انتخاب هر کدام از آنها می تواند به خط مجزایی متصل شود؛ باید از تلفن ویپ استفاده شود.

  • تلفن سیم کارتی

سیستمی بسیار جالب و هیجان ‌انگیز دارد. به این دلیل که قادر به پشتیبانی از انواع سیم‌کارت‌ ها دارد و  آنتن دهی فوق ‌العاده‌ای دارد.  تلفن سیم کارتی به‌ عنوان تلفن رومیزی نیز به کار برده می‌شود . طراحی شیک و زیبای این تلفن ها از جمله دلایل محبوبیت آن ها می باشد.

  • تلفن سیمی

تلفن سیمی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین نوع تلفن های  رومیزی است.  به این خاطر که این تلفن ها بسیار ساده، ارزان ‌قیمت و باکیفیت اند که این مزایا موجب شده تا کاربران زیادی از این مدل استفاده کنند. 

  • تلفن بی سیم

تلفن بی سیم را می ‌توان مجموعه ای  از تلفن همراه و تلفن ثابت برشمرد. چون این نوع  تلفن در هنگام مکالمه نیازی به اتصال به سیم ندارد و شما می‌ توانید زمان مکالمه کاملا آزادانه از هر جای منزل یا محل کار با تلفن صحبت کنید. تلفن های بی سیم از برد بالایی برخوردار هستند  اما این برد نامحدود نیست. 

  • تلفن قدیمی

از تلفن های قدیمی  می توان  به عنوان تلفنی آنتیک و تزئینی به دلیل  ظاهر متفاوت آن ها  نسبت به دستگاه‌های جدید استفاده کرد. معمولا شماره‌گیری با این تلفن ‌ها بدین شکا است که شما باید انگشتتان را داخل اعداد گذاشته و سپس آن‌ها را بطور کامل بچرخانید.

  •  تلفن رومیزی پایه قابل تنظیم 

 در تلفن رومیزی پایه قابل تنظیم ، یک پایه قرار دارد که این قابلیت را به شما می دهد که تلفن خود را در زاویه های مختلفی تنظیم کنید. این پایه در قسمت پشت تلفن رومیزی قرار گرفته است، و موجب می شود تا شما به سهولت به صفحه نمایش دید  داشته باشید و همچنین دسترسی به کلید های شماره گیر و کلید های برنامه ریزی و … راحت تر خواهد بود.

  • تلفن رومیزی با قابلیت نصب بر روی دیوار

 این مدل از تلفن های رومیزی به نحوی طراحی شده اند که در پشت آن ها حفره هایی وجود دارد که بوسیله آن ها می توان  تلفن را  بر روی دیوار نصب کرد. در مکان هایی که نمی توان در آنجا میز قرار داد مثل انبارها و سوله ها  از تلفن های  رومیزی که قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند می توان استفاده کرد.

  •  تلفن رومیزی صفحه نمایش دار 

 ظاهر تلفن ها از اولین روز ورود به بازار دچار تغییراتی شده است در گدشته ای نه چندان دور تلفن های رومیزی فاقد امکانانی همچون صفحه نمایشگر بودند؛ ولی تلفن های رومیزی که امروزه به بازار عرضه شده اند دارای صفحه نمایشگر می باشند. البته با ید به این نکته توجه کرد که بسته  به توانایی ها و مدل های این تلفن ها ، اندازه صفحه نمایشگر در آنها می تواند متفاوت باشد.

ویژگی های انواع تلفن رومیزی

ویژگی های انواع تلفن رومیزی

مهمترین ویژگی های تلفن رومیزی عبارتند از: 

  • دارای سیستم پیغام گیر یا منشی تلفنی
  • حافظه برای ثبت مخاطبین یا دفترچه تلفن
  • CALLER ID
  • ثبت شماره خاصی برای تماس و شماره گیری سریع
  • وجود آیفون یا بلندگو 
  • عدم نیاز به برق جهت برقراری تماس
  • پورت دیتا جهت اتصال به فکس، کامپیوتر و مودم

کاربرد های تلفن رومیزی

شاید تصور کنید از تلفن رومیزی تنها در منازل استفاده می شود. ما اینطور نیست. از جمله کاربرد های تلفن رومیزی را می توان به استفاده  روی میز مراکز اداری، تجاری، عمومی ، منازل، بیمارستان ها، آسانسور ها، هواپیما، خیابان و یا هر مکانی که نیاز به ارتباط دارد نام برد. با توجه به این مقاله متوجه شدید که تلفن رومیزی کاربرد های بسیاری دارد.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی