مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

سانترال یا تلفن ثابت

سانترال یا تلفن ثابت

اگر قصد خرید تلفن را داشته باشید؛ شاید برایتان سوال پیش آید که سانترال یا تلفن ثابت! کدام بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال باید با ویژگی های تلفن مورد نیاز برای رفع نیاز خود آشنا باشید. می توان گفت که نوع سیستم تلفن شما باید بتواند از کارکرد شما پشتیبانی کند. بنابراین اطلاعات در مورد هر یک از این تلفن ها و مقایسه آن ها امری ضروری است. 

سانترال چیست؟ 

پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که مجموعه های بزرگ نظیر شرکت ها بتوانند ارتباط بهتری با سایر افراد برقرار کنند. یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام ایجاد کسب و کار باید از آن استفاده کنید؛ یک شبکه سانترال است. با استفاده از این شبکه شما می توانید با هزینه و ترافیکی کم و کیفیت بالا از قابلیت های بسیاری بهره ببرید.

در این شبکه دستگاه های مختلفی استفاده می شود که از جمله این دستگاه ها می توان به تلفن سانترال اشاره کرد. بهره گیری از چند خط تلفن در مجموعه ‌های بزرگ، نظیر ادارات و شرکت ها موجب می شود که محیط ادارات شلوغ نشود و بتوان کارها را با نظم بیش تری انجام داد. استفاده از تلفن سانترال در کاهش هزینه ها نیز بسیار موثر است. با بهره گیری از این تلفن می توانید تماس ورودی را به چند خط داخلی انتقال دهید. همچنین می توانید خط اصلی را برای تماس های دیگر آماده نگه دارید. 

انواع تلفن سانترال 

در این مقاله انواع تلفن سانترال گفته شده

این تلفن ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن ها دارای قابلیت های خاصی هستند. شما با توجه به نیاز خود می توانید از هر یک از انواع تلفن سانترال استفاده کنید. در ادامه به رایج ترین انواع این تلفن پرداخته و هر یک از آن ها را بررسی می کنیم.

  • تلفن سانترال آنالوگ 

تلفن سانترال آنالوگ با استفاده از یک زوج سیم به سانترال وصل می شود. این نوع تلفن ها قیمت کم تری نسبت به دیگر انواع تلفن های سانترال دارند. 

  • تلفن های سانترال هایبرید

 این تلفن ها ازجمله تلفن های رومیزی محسوب می شوند. تلفن های سانترال هایبرید با استفاده از دیتا می توانند به سانترال وصل شوند. با استفاده از این تلفن ها می توانید گفتگویی دو طرفه ایجاد کنید. همچنین ارسال و دریافت داده با تلفن سانترال هایبرید امکان پذیر است. از دیگر قابلیت های منحصر به فرد این محصول می توان به امکان شماره گیری سریع در آن اشاره کرد.

  • تلفن سانترال دیجیتال 

از جدیدترین انواع تلفن سانترال می توان به سری های دیجیتال آن اشاره کرد. این تلفن ها به کمک یک زوج ارتباطی به سیستم سانترال متصل شده و می توانند به صورت همزمان صدا و داده را دریافت یا ارسال کنند. با استفاده از این تلفن ها می توانید گوشی های دیجیتالی را از قسمت پورت خارجی به یکدیگر وصل کنید. این کار، قابلیت برقراری ارتباط دو تلفن با یکدیگر را امکان پذیر می کند. 

  • تلفن سانترال تحت شبکه IP

 از مدرن ترین انواع تلفن‌های سانترال می توان به تلفن های تحت شبکه IP اشاره کرد. سازمان های مختلف از این تلفن ها استفاده می کنند. این تلفن ها قابلیت استفاده در شرکت و ارتباط با کارمندان دور کار را دارد. با بهره گیری از این محصول می توانید به ارسال و دریافت داده های متنی، صوتی، تصویری و فایل ها بپردازید. 

امکانات تلفن سانترال

این تلفن از قابلیت و امکانات منحصر به فردی برخوردار است. با استفاده از این محصول می توانید در سه شیفت کاری برای تماس گرفتن استفاده کنید. همچنین می توانید تعیین کنید که تماس از خط شهری به کدام یک از خطوط وصل شوند. این تلفن دارای قابلیت ضبط پیغام بوده و می تواند به هدایت تماس ها بپردازد. امکان ضبط پیغام برای هر شیفت کاری وجود دارد.

با استفاده از تلفن سانترال از قابلیت هدایت تماس برخوردار خواهید شد. تلفن سانترال امکان برقراری مکالمه بین چند نفر را فراهم می کند. به عبارت دیگر در این تلفن ها 5 نفر به طور همزمان می توانند به مکالمه تلفنی بپردازند. برای کنترل هزینه های تلفن از قابلیتی به نام تایمر استفاده می شود. این قابلیت تعیین می کند که افراد داخل مجموعه در چه مدتی با خطوط شهری و خارج از کشور صحبت کنند. شما با استفاده از دستگاه های سانترال می توانید به پاسخگویی از طریق آیفون بپردازید. از دیگر امکانات منحصر به فرد این تلفن ها میتوان به ضبط مکالمات اشاره کرد. همچنین شما می توانید نسبت به پرینت مکالمات ورودی و خروجی اقدام کنید. 

بهترین تلفن سانترال کدام است؟

بهترین تلفن سانترال کدام است؟

آشنایی با بهترین تلفن های سانترال می تواند به شما در خرید تلفنی مناسب کمک کند. از جمله بهترین تلفن های سانترال می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • تلفن سانترال KX_T7730
  • تلفن سانترال KX_DTD543
  • تلفن سانترال KX_TS580
  • تلفن سانترال KX_TS5608MX
  • تلفن سانترالKX_DT521

تفاوت های سانترال با تلفن ثابت

سانترال با تلفن ثابت تفاوت هایی دارد. این تفاوت ها سبب تمایز آن ها با تلفن های ثابت شده است. یکی از مهم ترین تفاوت های تلفن ثابت با سانترال، قابلیت مدیریت ارتباط است. سانترال با توجه به مدلی که دارد؛ از قابلیت های مختلفی برخوردار است. درحالی که تلفن های ثابت چنین قابلیتی ندارند.

قابلیت انتقال تماس از دیگر امکانات تلفن های سانترال است. درحالی که تلفن های ثابت از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی کنند. برای پاسخ به سوال سانترال یا تلفن ثابت! کدام بهتر است؟ باید به تفاوت های این دو تلفن بپردازید. به طور کلی تلفن های سانترال با تلفن های ثابت در موارد زیر تفاوت دارند:

  • امکان برنامه ریزی
  • پاسخگویی از طریق آیفون
  • استفاده از تایمر
  • امکان برنامه ریزی

حالا بگویید سانترال یا تلفن ثابت؟

هریک از این تلفن ها از قابلیت خاصی برخوردار هستند که سبب تمایز آن ها شده است. شما براساس نیاز خود می توانید از هریک این تلفن ها استفاده کنید. بنابراین نمی توان پاسخ قطعی به سوال سانترال یا تلفن ثابت! کدام بهتر است؟ داد. البته تلفن های سانترال گزینه مناسب تری برای ادارات و شرکت ها هستند. 

سخن پایانی

در هنگام خرید تلفن های سانترال یا ثابت به امکانات هریک از این تلفن ها توجه کرده و به بررسی آن ها بپردازید. پاسخ به سوال سانترال یا تلفن ثابت! کدام بهتر است؟ می تواند در خرید دستگاهی مناسب به شما کمک کرده و اطلاعاتی مناسب در اختیارتان قرار دهد.
 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی