مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

هزینه نصب مراکز تلفن ویپ

هزینه نصب مراکز تلفن ویپ

در شرکت های کوچک و بزرگ و سازمان ها، یکی از اهداف مهم این است که بتوانند هر ساله هزینه های جانبی خود را کاهش دهند. این هزینه ها می تواند مربوط به هر بخشی باشد که از مهم ترین آن ها می توان به هزینه های نیروی انسانی، هزینه های تبلیغات و همینطور هزینه های ارتباطی اشاره کرد.

برای راه اندازی سیستم ویپ در شرکت یا سازمانتان، باید این موضوع را بدانید که هزینه ها صرفا به هزینه راه اندازی و نصب مراکز تلفن ویپ خلاصه نمی شود و عوامل دیگر را باید در نظر بگیرید. باید با مزایا و امکانات سیستم ویپ آشنایی داشته باشید و اهداف و نیاز های فعلی شرکت را بدانید. به صورت خلاصه می توان گفت که با استفاده از این تکنولوژی دیجیتال به قابلیت هایی مانند پاسخگویی خودکار، کنفرانس تصویری، منشی تلفنی، فکس نرم افزاری، سیستم های نظر سنجی و ... دست میابید. امکاناتی که بدون شک در کیفیت سرویس دهی نقش مثبتی دارد. در ادامه به بررسی هزینه نصب مراکز تلفن ویپ و عوامل موثر بر آن می پردازیم.

توجه: برای اطلاع از قیمت و  خرید تلفن تحت شبکه ویپ کافیست روی لینک کلیک کنید.

عوامل موثر بر قیمت گذاری راه اندازی مراکز تلفن ویپ

عوامل موثر بر قیمت گذاری راه اندازی مراکز تلفن ویپ

پارامتر های زیر روی هزینه نصب مراکز تلفن ویپ تاثیر گذار بوده که ممکن است هر کارشناس، قیمت متفاوتی را تعیین کند:

  • سرویس ها، تجهیزات و تنظیمات مورد نظر شما که می خواهید در مرکز تلفنی ویپ خود پیاده سازی کنید. این قسمت در واقع می تواند نرم افزار ها و ماژول های مورد نیاز شرکت یا سازمان شما را شامل شود.
  • زیرساخت های فعلی سازمان، شرکت یا اداره شما
  • پشتیبانی ارائه شده توسط شرکت اجرایی
  • تامین امنیت و اجرای اصولی
  • میزان اصول و انصاف اخلاقی شرکت مورد نظر در تعیین قیمت ها
  • کیفیت راه اندازی مرکز تلفن ویپ
  • میزان تجربه و تخصص کارشناسان اجرا کننده سرویس ویپ

بررسی عوامل موثر بر هزینه نصب و راه اندازی مراکز تلفن ویپ

در ابتدا باید این نکته را متذکر شویم که برآورد دقیق هزینه راه اندازی ویپ برای همه ادارات و سازمان ها یکسان نمی باشد. مقدار زیادی از این هزینه ها با توجه به تجهیزات، نیاز و اهداف شما از سرویس ویپ تعیین می شود. جزئیات این هزینه ها را در قالب دو دسته بندی زیر، بیش تر توضیح خواهیم داد:

تجهیزات لازم برای نصب و راه اندازی نیاز سنجی اولیه

بهتر است که قبل از راه اندازی ویپ نیاز های شرکت یا سازمان را بررسی کنید و ببینید آیا واقعا به تلفن های مبتنی بر IP نیاز دارید یا خیر. در بعضی از مواقع نیاز های یک شرکت یا سازمان را می توان با تلفن های آنالوگ برطرف کرده، در نتیجه نیاز به پرداخت هزینه نصب مراکز تلفن ویپ نخواهید داشت. این در حالی است که در بعضی از شرایط و موارد دیگر، هزینه نصب مراکز تلفن ویپ بسیار به صرفه تر می باشد. در این شرایط فقط کافی است که در ابتدا، هزینه ای تحت عنوان هزینه راه اندازی ویپ بپردازید تا بتوانید از امکانات بی نظیر ارتباطات خارجی و داخلی جهت برقراری تماس های ویدیویی، صوتی و حتی دیتا با حداقل هزینه ها استفاده کنید.

بررسی زیرساخت شبکه سازمان

بررسی زیرساخت های شبکه سازمان، از مهم ترین عواملی است که برای برآورد هزینه راه اندازی ویپ باید در نظر گرفته شود. کاهش هزینه های راه اندازی سرویس ویپ نسبت به مرکز تلفن آنالوگ، نکته بسیار مهمی است. زیرا ویپ به یک بستر جدید و مجزا نیاز ندارد و روی شبکه کامپیوتری راه اندازی و نصب می شود که در اغلب شرکت ها یا سازمان ها وجود دارد. این موضوع دقیق برعکس مرکز تلفن آنالوگ می باشد که باید در یک بستر کاملا مجزا راه اندازی شود.

قیمت تهیه سرور برای نصب و راه اندازی تلفن ویپ

جهت راه اندازی مرکز تلفن ویپ، به یک سرور نیاز دارید. در سازمان ها و شرکت ها، اغلب از سرور های ماشین مجازی جهت اجرای سرویس های درون شبکه استفاده می کنند. این سرور های ماشین مجازی به صورت نرم افزاری بوده و در جهت نصب و راه اندازی مراکز تلفن ویپ مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود در صورتی که سرور نصب شده برای شما یک سرور مجازی باشد؛ می توان این هزینه چشمگیر را از بخش هزینه نصب مراکز تلفن ویپ حذف کرد.

قیمت خرید تلفن ویپ

در صورت راه اندازی سرویس ویپ، خریداری تلفن های IP جهت برقراری تماس های صوتی از طریق اینترنت، به تعداد مورد نیاز ضروری و مهم است. هزینه نصب مراکز تلفن ویپ بر اساس خرید تلفن های IP به نوع، برند، مدل و تعداد تلفن های مورد نیاز بستگی دارد. در صورتی که به دنبال یک روش بسیار کم هزینه تر به جای تلفن های مبتنی بر IP هستید. در مراحل اولیه راه اندازی ویپ می توانید از تلفن های نرم افزاری یا Soft Phone ها استفاده کنید. این تلفن ها به صورت رایگان قابل دسترسی می باشند. با این روش در مقدار زیادی از هزینه ها می توانید صرفه جویی کنید. 

مزایای استفاده از مراکز تلفن ویپ

مزایای استفاده از مراکز تلفن ویپ

در استفاده از تکنولوژی مورد نظر شما یک بار برای همیشه هزینه هایی تحت عنوان هزینه نصب و راه اندازی مراکز تلفن ویپ را پرداخت خواهید کرد که شاید از نظر شما یک هزینه اضافی به حساب بیاید. در این بخش به بررسی مزایای مراکز تلفن ویپ می پردازیم تا متوجه شوید که چگونه می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها شود.

  • افزایش قابلیت دسترسی

قابلیت دسترسی یکی از بزرگ ترین مزیت های تلفن ویپ به حساب می آید. یکی از بزرگ ترین خدمات سیستم ویپ، ویژگی cloud-based یا مبتنی بر ابر است که امکان برقراری تماس از هر جایی را فراهم کرده و در اصل محدودیت مکانی را از بین می برد. اگر از امکانات اینترنتی و ارتباطی مناسبی برخوردار باشید؛ در زمان هایی که خودتان توانایی پاسخگویی ندارید می توانید تماس را به شخص دیگری منتقل کنید. همچنین از طریق پست صوتی برای شما پست بگذارند تا بتوانید در شرایط مناسب آن ها را چک کنید.

  • مقیاس پذیری بالا

از دیگر مزایای ویپ می توان به مقیاس پذیری بالای آن اشاره کرد. در ابتدا با یک مثال مفهوم مقیاس پذیری را برای شما یادآوری می کنیم. فرض کنید که کسب و کار شما در حال رشد است و قصد دارید که در مکان های دیگر هم شعبه داشته باشید. شما از قبل یک سیستم ویپ برای شرکت خود دارید و حالا با بزرگ کردن بیزینس خود، بدون نگرانی و هزینه های زیاد می توانید برای کارمندان و شعبه های جدید امکانات ویپ را فراهم کنید. این در واقع همان مفهوم مقیاس پذیری سیستم می باشد که با بزرگ شدن کسب و کار، بدون نیاز به اضافه کردن خطوط دیگر از امکانات ویپ استفاده کنید.

  • قابلیت پرتابل بودن

یکی از ویژگی های مهم مراکز تلفن ویپ، قابلیت پرتابل بودن آن است. شماره ای که به عنوان شماره ویپ مورد استفاده قرار می گیرد؛ همیشه در مالکیت و اختیار شما قرار دارد. به این صورت که اگر آدرس کسب و کار شما عوض شود و از لحاظ مکانی جا به جا شوید؛ می توانید همان شماره قبلی را داشته باشید.

  • کیفیت صدا

هنگامی که برای اولین بار از سیستم ویپ استفاده شد مانند سایر فناوری ها دارای اشکالات و ایراداتی بود. افت شدید کیفیت تماس سبب می شد تا صدا به وضوح رد و بدل نشود. اما امروزه با افزایش سرعت اینترنت و پایداری آن، دیگر از این بابت جای نگرانی نمی باشد. تماس های ویپ بدون هیچ گونه تاخیر در صدا، دارای کیفیت بالا، شفاف و واضح هستند. حتی در تماس های تصویری و کنفرانسی، این موضوع اثبات شده و قابل مشاهده است. ارتباط قوی با پهنای باند، نقطه قوت کیفیت صدای ویپ می باشد. حتی در تماس های چند نفره، پژواک صدا یا برگشت صدا وجود نخواهد داشت. تلفن های تحت شبکه با بهره گیری از ویپ، از طریق هدست ها نیز صدایی بهتر و شفاف تر برای شما فراهم می کنند.

ویژگی های مناسب و پیشرفته برای کسب و کار های کوچک و بزرگ

ویژگی های مناسب و پیشرفته برای کسب و کار های کوچک و بزرگ

استفاده از ویپ و به کار گیری ویژگی هایی چون پاسخگویی خودکار و انتقال تماس، در ذهن مخاطب تصوری را ایجاد می کند که شرکت بزرگی دارید. همچنین حس نزدیکی بیش تری برای مشتری با شرکت به همراه دارد که این مورد زمانی امکان پذیر است که از تمامی ظرفیت های موجود در ویپ استفاده شود. این سیستم با فراهم کردن مکالمه های چند نفره، به کسب و کارها این امکان را می دهد تا بسیاری از افراد به یک تماس وصل شوند و با یکدیگر یک کنفرانس تلفنی ایجاد کنند. در حالی که این ویژگی در تلفن های سنتی وجود ندارد.

  • پشتیبانی از چندین وظیفه همزمان

این تلفن ها بر خلاف تلفن های سنتی می توانند به صورت همزمان چندین فایل مانند عکس، فیلم و اسناد را به صورت یکجا انتقال دهند. همچنین تماس های یکپارچه تری را با مشتریان یا همکاران خود در سراسر جهان برایتان ایجاد می کند.

  • کاهش هزینه های ارتباطی

یک موضوعی که درباره تلفن ویپ بسیار حائز اهمیت است؛ کاهش هزینه های صورتحساب تلفنی می باشد. این کاهش هزینه در بخش کاهش هزینه های ارتباطی است. البته باید توجه داشته باشید به دلیل اینکه هر کسب و کاری شیوه و نیازهای متفاوتی دارد؛ کاهش هزینه ها هیچ وقت تضمینی نمی باشد. اما چیزی که قطعی است؛ این بوده که اگر هزینه ها کم تر نشود؛ بیش تر هم نخواهد شد. این صرفه جویی در هزینه ها به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم می باشد:

روش پس انداز مستقیم در استفاده از ویپ

زمانی که یک بیزینس یا تجارت شکل می گیرد؛ هزینه های ابتدایی وجود دارد که هزینه نصب مراکز تلفن ویپ جزء آن ها محسوب می شود. خریداری دستگاه سانترال یا PBX سبب افزایش و در عوض سیم کشی ها سبب کاهش مجموعه هزینه ها می شود. همچنین استفاده از ویپ سبب کاهش هزینه تماس ها می شود که در این مجموعه تاثیر گذار است.

روش پس انداز غیر مستقیم در استفاده از ویپ

در این روش اثر گذاری سیستم ویپ در بلند مدت مشخص می شود. برای کارکنانی که به صورت دورکاری در شرکت مشغول هستند؛ زمانی که شرکت از سیستم ویپ استفاده می کند ارتباط از راه دور راحت تر می شود. همچنین در نیروی انسانی صرفه جویی می شود. به عنوان مثال، دیگر نیازی به استخدام منشی وجود ندارد.
 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی