مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

22
دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته

دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته یکی از مهمترین تجهیزات برای طراحی و پیاده سازی سیستم‌های امنیتی به شمار می‌آید. یکی از روش‌هایی که به مدیریت سازمان‌های اداری و اماکن تجاری کمک می‌کند، پیاده‌سازی یک سیستم امنیتی پویا‌ست. با استفاده از این سیستم کاربران می‌توانند فضای بسته و باز را به خوبی مانیتور کنند. لازمه ایجاد یک سیستم امنیتی تجهیزات امنیتی است. دوربین‌های مداربسته به همین منظور طراحی شده‌اند اما برای ذخیره تصاویر ، کنترل و نظارت به دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته نیاز است.

دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته

عملکرد دستگاه ضبط تصاویر به گونه‌ای است که دوربین‌های مداربسته را به یکدیگر متصل می‌کنیم و با استفاده از این دستگاه دوربین‌ها می توانند اطلاعات تصویری را به حافظه دستگاه منتقل کنند. هر کدام از دستگاه های ضبط تصاویر با توجه به قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری که ارائه می دهند با یکدیگر متفاوت اند. اتصال دوربین های مداربسته با توجه به اینکه دوربین ها در چه دسته بندی قرار گرفته اند با یگدیگر متفاوت است. با توجه به اینکه دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته به صورت تحت شبکه ، آنالوگ یا دیجیتال کار می کنند، نصب و راه اندازی متفاوتی دارند. برای آنکه بتوانید کالای مورد نظر و متناسب با سطح نیاز خود را انتخاب کنید لازم است تا درباره انواع دستگاه ضبط تصاویر اطلاعات داشته باشید.

 

انواع دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته

فروش دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته براساس قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد و برند انتخابی کاربر قیمت‌های متفاوتی دارد. با وجود اینکه هزینه کالا یکی از مهمترین پارامترها به شمار می‌آید اما کیفیت دستگاه‌های ضبط تصاویر به امکاناتی مربوط می شود که ارائه می‌دهد. دستگاه‌های ضبط تصاویر به نام های DVR – NVR – XVR شناخته می‌شوند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

 

دستگاه ضبط تصاویر DVR

همانطور که گفته شد، دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته تاثیر بسیاری بر روی سیستم مانیتورینگ یک سازمان دارد. اگر تصمیم به خرید یک دستگاه ضبط تصاویر DVR با کیفیت بالا دارید لازم است با قابلیت هایی که این دستگاه پشتیبانی می‌کند، آشنا باشید. اولین و مهمترین ویژگی برای ضبط تصاویر ، کیفیت ضبط تصاویر یا رزولوشن است که بر روی وضوح تصاویر تاثیر گذار است. در واقع سیستم‌های مانیتورینگ این امکان را به کاربر می‌دهد که در هر زمان و مکانی بتواند به تصاویر دسترسی داشته باشد. کاربران نیاز دارند تا در تاریخ‌های مشخصی ، تصاویر ضبط شده را بررسی کنند.

دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته

به طور کلی عملکرد حافظه دستگاه‌های ضبط تصاویر به گونه ای است که پس از پر شدن ظرفیت دستگاه اطلاعات تصویری جدید را بر روی قدیمی‌ترین اطلاعات قرار می‌دهند و به بیان دیگر اطلاعات قدیمی را برای ایجاد فضای ذخیره سازی پاک می‌کنند، برخی از کاربران اطلاعات تصویری قدیمی را ذخیره می‌کنند. یکی از ویژگی‌هایی که لازم توجه است، کیفیت تصاویر پس از کپی کردن تصاویر است. همانطور که از اهمیت هارد دیسک ها آگاه شدید، متوجه خواهید شد که میزان ظرفیتی که هارد یک دستگاه پشتیبانی می‌کند، تا چه میزانی اهمیت دارد. بسیاری از کاربران نیاز دارند که به صورت زنده از تصاویر استفاده کنند. امکان تماشای تصاویر زنده از دیگر پارامتر‌های مهم و ضروری در خرید DVR می‌باشد.

شیوه نصب هرکدام از انواع دستگاه‌های ضبط تصاویر از جمله پارامترهایی است که بستگی به نوع دستگاه دارد. پشت هر دستگاه ضبط تصویر DVR یک پنل قرار گرفته که شامل پورت‌هایی برای ذخیره تصاویر و صدا می‌باشد. به طور معمول به تعدادی که پورت برای اتصال دوربین قرار گرفته است، پورت‌های صوتی هم برای اتصال میکروفن و صدا وجود دارد. برخی از دوربین‌ها شامل میکروفن هم هستن اما در مواقعی که دوربین امکان پشتیبانی از صدا را ندارد، کاربر می تواند با استفاده از دستگاه های ضبط تصاویر از این قابلیت بهره مند شود. دیگر پورت‌هایی که بر روی پنل قرار گرفته است شامل HDMI است که برای اتصال به مانیتور مورد استفاده قرار می‌گیرد، پورت USB است که برای اتصال حافظه فلش، موس و کیبورد مورد استفاده قرار می‌گیرد. از پورت RGB هم برای اتصال مانیتور استفاده می‌شود. پورت LAN و ALARM هم به ترتیب برای اتصال به شبکه و آژیر در نظر گرفته شده است.

 

دستگاه ضبط تصاویر NVR

سیستم‌های مانیتورینگ که از دستگاه‌های NVR استفاده می‌کنند، به صورت تحت شبکه دوربین‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند. این امکان سبب می‌شود تا کاربران هنگام خرید دوربین‌های مداربسته به نوع دستگاه توجه داشته باشند. لازمه اتصال دوربین‌ها و سازگاری آن‌ها با دستگاه ضبط تصاویر NVR ، استفاده از دوربین‌های مداربسته IP می‌باشد که در برابر دیگر انواع دوربین مقاوت بالایی دارند و می‌توانند به طور مستقل برای تصویر برداری عمل کنند. نصب و پیاده سازی این دستگاه‌ها از طریق اتصالات شبکه است و کاربران می‌توانند از طریق کابل‌های شبکه این دستگاه‌ها را به یکدیگر متصل کنند. اتصالات تحت شبکه و در بستر IP امکان گسترش و توسعه سیستم مانیتورینگ را به هزینه کمتری به کاربران می‌دهد. لازمه نصب و پیاده سازی این دستگاه استفاده از دوربین‌های تحت شبکه است. یکی از ویژگی‌هایی که دوربین‌های IP دارند، پشتیبانی از میکروفن است که امکان ضبط تصاویر و صدا را به همراه دارد.

 

دستگاه ضبط تصاویر XVR

یکی از با کیفیت‌ترین دستگاه‌های ضبط تصاویر XVR است در مقابل دیگر انواع دستگاه‌های ضبط تصویر، رزولوشن بالاتری را دارند و می‌توانند در مقایسه با دیگر مدل‌های ضبط کننده تصاویر بهتر عمل کنند. یکی از ویژگی‌های این دستگاه پشتیبانی از تمام فرمت‌های تصویری است که امکان نصب آسان دوربین‌ها را ایجاد می‌کند. این دستگاه مانند دیگر انواع دستگاه‌ها قابلیت‌هایی را پشتیبانی می‌کند. این قابلیت‌ها شامل ضبط تصاویر تا 120PPS و پشتیبانی از 4 پورت خروجی است. هر کدام از انواع دستگاه‌های ضبط تصاویر می‌توانند از تعداد مشخصی دوربین‌های مداربسته پشتیبانی کنند، برای این دستگاه حداکثر 16 دوربین است. پنل پشت دستگاه شامل پورت‌هایی است که برای اتصال دستگاه به یک صفحه نمایشگر، صفحه کلید ، موس ، شبکه و دوربین‌ها استفاده می‌شوند.

دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته

برندهای معتبر دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته

با توجه به اینکه راه اندازی سیستم‌های امنیتی و مانیتورینگ یکی از ضروری‌ترین سیستم‌ها در مدیریت مدرن به شمار می آید، برند‌های مختلفی تجهیزات امنیتی و مانتورینگ را طراحی و تولید می‌کنند. در میان برندهایی که به طراحی و تولید این دستگاه ها پرداخته‌اند، برندهایی مانند داهوا وجود دارد که به دلیل دوام بالا محصولات خود و قابلیت‌های فوق العاده‌ای که ارائه می‌دهد توانسته است طرفداران بسیاری را جذب کند. هنگام خرید دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته، انتخاب برند یکی از مهمترین پارامترهای انتخاب کالا به شمار می آید.

 

انتخاب و خرید دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته

پیش از آنکه اقدام به خرید اینترنتی دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته کنید، لازم است تا بتوانید در مورد سطح نیاز خود اطلاعات کافی را داشته باشید. شرکت آی پی سورنا با گسترش سطح کاربری خود توانسته است خدماتی را مانند مشاوره‌های رایگان در اختیار بسیاری از کاربران قرار دهد. این در حالیست که تمام اطلاعات تخصصی فروش به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. با توجه به اینکه طراحی و توسعه یک سیستم مانتیورینگ به متخصصان فنی نیاز دارد، تمام خدمات نصب و راه‌اندازی با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

 

قیمت دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته

هزینه خرید کالا یکی از پارامترهای مهم به شمار می‌آید. با توجه به اینکه امکانات لازم جهت خرید آنلاین دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته در سایت آی پی سورنا قرار داده شده است. کابران می‌توانند به نسبت سطح نیاز خود و قابلیت هایی که دستگاه ضبط تصویر ارائه می‌دهد قیمت محصول را برآورد کرده و برای خرید آن‌ها اقدام کند.

 

خرید آنلاین دستگاه ضبط تصاویر از فروشگاه آی پی سورنا

خرید دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته به روش‌های مختلفی امکان پذیر است. با توجه به معیار‌های خریداران امکان خرید اینترنتی و حضوری وجود دارد. خریداران می‌توانند در صورت نیاز کالای خود را انتخاب کرده و جهت نهایی کردن خرید به صورت حضوری با هماهنگی‌های لازم اقدام کنند.

 

فروش دستگاه ضبط تصاویر با گارانتی

به دلیل محدودیت‌هایی که برای کشور ما وجود دارد. امکان ارائه گارانتی اصل از شرکت سازنده وجود ندارد اما ارائه گارانتی شرکتی هنگام فروش دستگاه ضبط تصاویر امکان پذیر است.