سبد خرید

حل 5 اختلال رایج در تلفن های voip یالینک

حل 5 اختلال رایج در تلفن های voip یالینک

رایج ترین مشکلات در تلفن های ویپ یالینک عبارتند از : برخی ارورها، قطع و وصل شدن یک طرفه صدا، صدای خش خش و یا اکو در زمان مکالمه. در این مقاله تمام مشکلات موجود در این تلفن ها را بررسی می کنیم تا دیگر برای رفع مشکلات تلفن ویپ یالینک به هیچ کمکی احتیاج نداشته باشید.

تلفن های تحت شبکه یالینک در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین محصولات موجود در بازار تبدیل شده اند. تجربه نشان داده است که هر دستگاه الکترونیکی حتی با بالاترین کیفیت نیز ممکن است به مشکل بربخورد. در این مقاله ما به 5 عدد از رایج ترین مشکلات و اختلالاتی که تلفن های تحت شبکه یالینک به آن برمیخورند اشاره کرده ایم و برای آنها راه حل نیز ارائه داده ایم. اگر در استفاده از این دستگاه ها به مشکل خورده اید یا اگر قصد خرید یکی از آنها را دارید و می‌خواهید بدانید چه مشکلاتی ممکن است بر سر راه شما قرار بگیرند، با ما همراه باشید. همچنین برای اطلاع از قیمت تلفن تحت شبکه یالینک روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

در این مقاله، رایج ترین اختلالات تلفن یالینک را بررسی کرده و راه حل آن ها را برای شما شرح می دهیم

  • عدم ثبت تماس های خروجی

گاهی اوقات، تلفن‌ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که در اثر آن تماس‌های گرفته شده در قسمت تماس های خروجی ثبت نمی‌شوند. این مسئله معمولا زمانی اتفاق می افتد که روتر اینترنت در ارتباط با ترافیک SIP مشکلاتی داشته باشد.

قبل از انجام تمهیدات لازم باید 2 نکته را در نظر بگیرید.

مرحله 1. اطمینان حاصل کنید که کاربری که در تلاش برای برقراری تماس است، یک طرح تماس اختصاصی دارد و دستگاه او در مرکز سانترال تحت شبکه ثبت شده است. اگر کاربر برنامه تماس ندارد، باید یک حساب به او اختصاص داده شود، سپس پیکربندی اعمال و ذخیره گردد.

مرحله 2. از طریق وارد کردن آدرس IPv4 تلفن در یک مرورگر وب و با استفاده از اعتبار اختصاص داده شده، وارد دروازه وب تلفن Yealink شوید. (پیش‌فرض برای نام کاربری و رمز عبور admin است.) ثبت نام و حساب را انتخاب کنید و قسمت انتقال را در سرور SIP 1 پیدا کنید. نوع انتقال را از UDP به TCP تغییر دهید و مطمئن شوید که پورت 7060 است، سپس روی تایید کلیک کنید. هنگامی که این تغییر انجام شد، فرایند مورد نظر تکمیل شده است و تلفن باید همانطور که در نظر گرفته شده است فعالیت کند. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، لطفا با پشتیبانی خود تماس بگیرید.

صدای خش خش یا اکو در حین تماس یکی از مشکلات اصلی تلفن تحت شبکه یالینک است که راه حل رفع آن را با هم مرور می کنیم

  • صدای خش خش یا اکو در حین تماس

برای شروع فرآیند عیب‌یابی اولیه تلفن خود، متوجه شوید که آیا این مشکل برای همه کاربران وجود دارد یا یک کاربر. اگر مشکل همه کاربران را تحت تأثیر قرار دهد، پس اختلال مربوط به شبکه است. روتر خود را مجددا راه اندازی کنید یا برای راهنمایی بیشتر با تیم پشتیبانی خود تماس بگیرید.

اگر خش خش یا اکوی صدا فقط روی یک کاربر تأثیر می گذارد، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ممکن است مشکلاتی در گوشی فیزیکی که معمولا با سیم فردار آن مرتبط است، وجود داشته باشد. توصیه می کنیم به جای آن فورا یک سیم فردار جایگزین را برای دستگاه تهیه کنید، اطمینان حاصل نمایید که کابل ها آسیب ندیده و به طور ایمن به برق وصل شده اند. اگر از گوشی های بی سیم استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که کاربر در حین تماس در محدوده آنتن دهی ایستگاه پایه قرار دارد و بدین شکل تداخل را به حداقل برسانید.

2. اگر هیچ مشکلی با سیم تلفن شما وجود ندارد، ممکن است مشکل سخت افزاری داشته باشید. سعی کنید دستگاه را راه اندازی مجدد کنید و چند تماس آزمایشی برقرار کنید تا مشخص شود آیا مشکل حل شده است یا خیر.

3. در مرحله بعد، بررسی کنید تا مطمئن شوید هدست بی سیم یا سیمی شما به درستی پیکربندی شده است. اگر از یک تلفن رومیزی فیزیکی با هدست متصل استفاده می کنید، یک تماس آزمایشی با هندپیس برقرار کنید تا هدست را بررسی نمایید. اگر از یک برنامه نرم افزاری استفاده می کنید، تماس را با استفاده از یک هدست جایگزین تست کنید، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و مطمئن شوید که درایورهای سازنده هدست را درست نصب کرده اید.

4. اگر هیچ مشکلی در موارد بالا وجود نداشت، برای تعیین مشکلات مربوط به اتصال شبکه خود، سعی کنید از یک منبع اتصال جایگزین استفاده کنید. اگر از یک اتصال ثابت مانند اینترنت وای-فای استفاده می‌کنید، دستگاه خود را به نقطه اتصال تلفن همراه وصل کرده و آزمایش کنید. اگر از اتصال 4G یا بی سیم استفاده می کنید، در صورت امکان با استفاده از اتصال ثابت عملکرد دستگاه را تست کنید.

اگر با وجود تکمیل این مراحل اولیه عیب‌یابی، مشکل همچنان ادامه داشت، برای راهنمایی بیشتر با تیم پشتیبانی خود تماس بگیرید.

قطع تماس در زمان مکالمه یکی از مشکلات اصلی تلفن ویپ یالینک است که راه حل رفع آن را شرح داده ایم

  • قطع تماس در حین مکالمه

قطع تماس در هنگام مکالمه ممکن است به دلیل از دست دادن اتصال به اینترنت باشد. از دست دادن اینترنت زمانی اتفاق می‌افتد که یک یا چند بسته از داده‌هایی که در یک شبکه رایانه‌ای در حال حرکت هستند نتوانند به مقصد خود برسند و بر کیفیت تماس تأثیر بگذارند. به طور معمول، اتصال ضعیف شبکه به از دست دادن این بسته ها مربوط می شود. اگر اتصالات ضعیفی دارید، مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

1. اتصالات خود را با بررسی عدم نصب کابل یا پورت ضعیف یا خراب بودن کابل بررسی کنید. اگر کابل‌های شما آسیب‌ دیده است، احتمالا دلیل مشکل همین است.

2. روترها و سوئیچ های تجهیزات شبکه خود را مجددا راه اندازی کنید. اطمینان حاصل کنید که به روزترین سیستم عامل را روی تجهیزات شبکه خود نصب کرده اید.

3. اگر در موارد فوق مشکلی وجود ندارد، برای تعیین مشکلات مربوط به اتصال شبکه خود، از یک منبع اتصال جایگزین استفاده کنید. اگر از یک اتصال ثابت مانند اینترنت وای فای استفاده می‌کنید، دستگاه خود را به نقطه اتصال تلفن همراه وصل کرده و آزمایش کنید. اگر از اتصال 4G یا بی سیم استفاده می کنید، در صورت امکان با استفاده از اتصال ثابت عملکرد سیستم خود را تست کنید.

قطع و وصل شدن صدا در طول تماس به صورت یک طرفه در تلفن ویپ یالینک چگونه حل می شود؟

  • قطع و وصل شدن صدا به صورت یک طرفه در هنگام مکالمه

قطع و وصل شدن صدا به صورت یک طرفه در هنگام مکالمه سناریوی رایجی است که در آن یکی از طرفین در تماس قادر به کامل شنیدن صدای طرف دیگر در تماس نیست. در این شرایط، بررسی کنید که کدام طرف می تواند صدا را به صورت کامل بشنود - تماس گیرنده یا دریافت کننده تماس. اگر با مشکلات صوتی یک طرفه مواجه هستید، ابتدا مراحل زیر را دنبال کنید:

1. با بررسی اینکه آیا مشکل ناشی از معیوب بودن گوشی یا هدست است، مسائل مربوط به تجهیزات را برطرف کنید.

2. برای تعیین اینکه آیا صدای یک طرفه ناشی از مشکلات روتر است، روتر را مجددا راه اندازی کنید.

3. اگر اخیرا تغییراتی ا در فایروال خود ایجاد کرده اید، با ارائه دهنده خدمات VoIP یا کارشناس IT خود تماس بگیرید.

اگر با وجود تکمیل این مراحل برای عیب‌یابی اساسی، مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است اختلال به دلیل مسدود شدن پورت‌های RTP باشد. پورت ها ممکن است به دلیل پیکربندی فایروال، NAT (تغییر آدرس شبکه)، کدک های ناسازگار یا مشکلات شبکه مسیریابی مسدود شده باشند. یک راه ساده برای تشخیص مشکلات شبکه داخلی، تعیین این است که آیا سایر کاربران نیز همین مشکلات را تجربه می کنند یا خیر. وقتی این مسئله را متوجه شدید سعی کنید به شبکه دیگری یا نقطه اتصال تلفن همراه خود متصل شوید.

فایروال شما ممکن است پورت های RTP یا SIP را قفل کرده باشد. اگر مشکل همچنان ادامه دارد؛ برای بررسی الزامات مطمئن شوید که کدک‌های مورد استفاده در هر دو نقطه پایانی پشتیبانی می‌شوند.

بازنشانی دستگاه های Yealink به تنظیمات کارخانه

بازگرداندن تلفن تحت شبکه به تنظیمات پیش فرض Yealink می تواند هنگام عیب یابی مفید باشد. این عمل هر پیکربندی را که کاربر انجام داده است را پاک می‌کند و به شما امکان می دهد دستگاه را از ابتدا پیکربندی کنید. برای بازنشانی دستگاه های با سیم تحت شبکه به تنظیمات کارخانه:

1. وارد پیکربندی وب دستگاه شوید

2. تب "تنظیمات" را انتخاب کنید

3. از منوی سمت چپ بر روی 'Upgrade' کلیک کنید

4. روی دکمه «بازنشانی به کارخانه» کلیک کنید. لطفا توجه داشته باشید که ممکن است این فرایند چند دقیقه طول بکشد. همچنین، می‌توانید با فشار دادن دکمه «OK» روی گوشی به مدت 30 ثانیه نیز می‌توانید بازنشانی به تنظیمات کارخانه را انجام دهید.

برای برگرداندن مدل های Yealink Touch Screen (بی سیم) به تنظیمات کارخانه:

کلید شماره گیری مجدد را برای حدود 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید؛ هنگامی که "Reset to Factory" در صفحه Yealink نشان داده شد، کلید "Accept" را انتخاب کنید.

برخی از ارور های تلفن ویپ یالینک را چگونه برطرف کنیم؟

  • نمایش ارور Q.850 روی صفحه نمایشگر

اگر تلفن تحت شبکه یالینک شما پیغام خطای "Q.850" را نشان دهد، این به معنی قطع شدن حساب مورد نظر است. آدرس IP دستگاه Yealink خود را در مرورگر وب خود وارد کنید سپس نام کاربری و رمز عبور دستگاه خود را وارد کنید. تب تنظیمات را انتخاب کرده و از منوی سمت چپ بر روی auto-provision کلیک کنید. در قسمت URL سرور، باید کد زیر را اضافه کنید، M7:sip.call_fail_use_reason.enable=0. سپس، دکمه «auto-provision now» را فشار دهید.

سخن پایانی

اگر با انجام تمام این مراحل باز هم در استفاده از تلفن تحت شبکه خود دچار مشکل بودید؛ می‌توانید با کارشناسان فنی ما در مجموعه آی پی سورنا تماس بگیرید و از آنها درخواست کمک کنید. شرکت آی پی سورنا با فروش تجهیزات مخابراتی، نصب و تعمیر دستگاه های ارتباطی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. از همراهی شما تا به اینجای مقاله سپاسگزاریم.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی