مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

دستگاه DVR چیست؟ قابلیت و کاربرد دستگاه DVR

دستگاه DVR چیست؟ قابلیت و کاربرد دستگاه DVR

همانطور که می دانید در یک سیستم مانیتورینگ تجهیزات الکترونیک بسیاری قرار دارد که دستگاه DVR دوربین مداربسته از جمله مهمترین آن ها است. در واقع دوربین های مداربسته وظیفه تصویر برداری را دارند اما برای ذخیره تصاویر به دستگاه دی وی آر نیاز است.

اگر برای سهولت در نظارت و افزایش کیفیت مدیریت به یک سیستم مانیتورینگ نیاز دارید، باید اطلاعات کافی در مورد هر کدام از انواع تجهیزات را بدست آورید. دستگاه DVR یکی از انواع تجهیزات مانیتورینگ است که مانند دیگر تجهیزات در انواع گوناگونی طراحی و تولید شده است. برای بررسی کاربرد دستگاه DVR  ، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

دستگاه dvr دوربین مدار بسته

دستگاه DVR چیست؟

همانطور که می دانید در یک سیستم مانیتورینگ تجهیزات الکترونیک بسیاری قرار دارد که دستگاه DVR دوربین مداربسته از جمله مهمترین آن ها است. در واقع دوربین های مداربسته وظیفه تصویر برداری را دارند اما برای ذخیره تصاویر به دستگاه دی وی آر نیاز است. با توجه به مدل و کاربرد دستگاه DVR مورد نظر ، حداکثر تعداد دوربین های قابل اتصال مشخص می شود. دوربین های مداربسته به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می شوند. با توجه به سطح نیاز خود باید دوربین های مداربسته را انتخاب کنید. با توجه به تعداد دوربین های مورد نیاز خود و مدل هر کدام از آن ها، دستگاه ضبط تصاویر DVR را انتخاب کنید. برای انتخاب با جمع آوری اطلاعات در مورد قابلیت ها و کاربرد دستگاه DVR می توانید کالای متناسب را خریداری کنید.


بیشتر بخوانید: مشخصات فنی انواع دوربین مداربسته


معرفی انواع دستگاه DVR

دستگاه های ضبط تصاویر دی وی آر براساس بسیاری از قابلیت ها به چند دسته تقسیم می شوند اما به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که دستگاه ها از نظر عملکرد کلی با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که گفته شد، کاربرد دستگاه دی وی آر ، دریافت اطلاعات تصویر و ذخیره آن است که دستگاه های مستقل می توانند تمام اطلاعات را ذخیره کرده و به صورت مستقل توسط دستگاه پخش نمایش دهند و یا بر روی یک سیستم کامپیوتر شخصی و لپ نصب شوند.

دستگاه dvr دوربین مدار بسته

1-    Standalone Digital Video Recorder: این مدل دستگاه DVR دوربین مداربسته به صورت کاملا مستقل و بدون نیاز به تجهیزات راه اندازی می شوند. پس از ذخیره تصاویر بر روی این مدل از دستگاه DVR ، با اتصال به دستگاه های پخش مانند صفحه نمایشگر ، امکان نمایش تصاویر هست.

2-    PC-Based Digital Video Recorder: این مدل دستگاه های ضبط تصاویر برای نصب و راه اندازی به یک سیستم کامپیوتری نیاز دارند. بر روی سیستم کامپیوتری یک سیستم عامل نصب می شود. از طریق سیستم عامل نصب شده امکان اعمال تنظیمات مربوط به دستگاه و دسترسی به فایل های ویدئویی وجود دارد. یکی از بهترین دستگاه DVR که قابلیت بایگانی فایل های تصویری را می دهند، دستگاه های ضبط تصاویر PC-Based Digital Video Recorder است.

قابلیت و کاربرد دستگاه DVR

دستگاه های دی وی آر در انواع گوناگونی طراحی و تولید شده اند. با بررسی قابلیت های مهم این دستگاه سعی کردیم تا راهنمای مناسبی جهت ارزیابی دستگاه ضبط تصاویر را ارائه دهیم. هرچه میزان اطلاعات شما از قابلیت ها ، میزان تاثیر گذاری و اهمیت آن ها بیشتر باشید، احتمال انتخاب کالا متناسب با سطح نیاز شما بیشتر است.

تعداد کانال: در واقع دوربین های مداربسته با توجه به اینکه تحت شبکه یا آنالوگ هستند، توسط کابل یا تجهیزات شبکه متصل می شوند. تعداد کانال نشان دهنده تعداد دوربین هایی است که به DVR متصل می شود.

کیفیت ضبط: برای انتخاب و خرید دستگاه دی وی آر باید کیفیت تصویر برداری دوربین های مداربسته را در نظر بگیرید. هر کدام از انواع دستگاه های ضبط تصاویر می توانند دوربین های مداربسته با رنج کیفیت ضبط تعیین شده را پشتیبانی کنند.

ظرفیت هارد: انواع دستگاه DVR می توانند تعداد هارد مشخصی را پشتیبانی کنند. با توجه به نیاز کاربر برای بایگانی و ذخیره تصاویر باید به تعداد هارد دستگاه ضبط تصاویر و حداکثر ظرفیت هر کدام از هارد ها توجه  کنید.

 کاربرد دستگاه دی وی آر

فرمت ذخیره سازی: در واقع فایل های تصویری با فرمت های مشخصی بر روی هارد ذخیره می شوند. فرمت ذخیره سازی فایل های ویدئویی بر روی کیفیت تصاویر و اشغال فضای هارد تاثیر می گذارد. اگر فرمت خاصی برای ذخیره سازی را تایید می کنید حتما این قابلیت را پیش از خرید، ارزیابی کنید.

دستگاه DVR چه پورت هایی دارد؟

دستگاه های ضبط تصاویر برای ارسال و دریافت اطلاعات تصویری و صوتی ، پورت های جداگانه دارند.

پورت های ورودی / خروجی تصویر: از طریق پورت های ورودی ، دوربین های مداربسته به انواع دستگاه DVR متصل می شوند و اطلاعات تصویری را دریافت می کنند. از طریق پورت های خروجی تصویر امکان نمایش تصویر بر روی دستگاه پخش مانند صفحه نمایشگر ایجاد می شود.


همچنین بخوانید:  کاربرد تراکینگ در نصب و راه اندازی تجهیزات


پورت های ورودی / خروجی صدا: برخی از دستگاه های DVR قابلیت ضبط صدا را پشتیبانی می کنند و برخی به دلیل عدم پشتیبانی برای دریافت اطلاعات صوتی از پورت های خروجی جهت اتصال میکروفن استفاده می کنند. برای پخش صدا در صورتی که دستگاه DVR از اسپیکر پشتیبانی نکند باید توسط یک پورت خروجی به اسپیکر متصل شود.

پورت برق: بر روی دستگاه های ضبط تصاویر یک منبع تغذیه جهت انتقال برق وجود دارد که از طریق پورت های برق ، انرژی مورد نیاز دستگاه را انتقال می دهد.

پورت شبکه: از طریق پورت شبکه امکان اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به شبکه فراهم می شود.

دستگاه DVR چه معایب و مزایایی دارد؟

همانطور که می دانید هر کدام از تجهیزات مانیتورینگ ، معایب و مزایایی دارند. در این بخش به طور مختصر به مزایا و معایب دستگاه های DVR می پردازیم.

معایب: از جمله معایب این دستگاه، وابستگی دوربین های مداربسته است. بدون دستگاه های ضبط تصاویر DVR امکان استفاده از دوربین های مداربسته و ذخیره تصاویر وجود ندارد.

مزایا: توسط این دستگاه امکان برای اتصال بین دوربین های مداربسته به اینترنت نیاز نیست. طراحی و تولید این دستگاه ها به گونه ای است که نصب و راه اندازی و استفاده از آن ها آسان است.

نحوه انتخاب دستگاه DVR مناسب

با شناخت قابلیت ها و مشخصات دستگاه DVR می توانید قیمت دستگاه DVR مورد نظر خود را ارزیابی کنید. قیمت دستگاه های ضبط تصاویر علاوه بر قابلیت هایی که ارائه می دهند به کمپانی تولید کننده بستگی دارد. فروشگاه آنلاین آی پی سورنا توانست بهترین دستگاه DVR را به همراه خدمات مشاوره های فروش رایگان ارائه دهد. تمام راه های ارتباطی با کارشناسان مجرب فروش و فنی آی پی سورنا در سایت درج شده است.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی