مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

اهمیت تلفن سانترال

اهمیت تلفن سانترال

مدیریت و سازماندهی مکالمات در یک سیستم مرکز تماس با حجم بالای تماس های ورودی و خروجی ، افزایش کیفیت پاسخگویی و کاهش هزینه ها مکالمات و اتصالات از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر راندمان کسب و کار های تازه کار و در حال توسعه است.

اگر شما هم به تازگی یک کسب و کار را راه اندازی کرده اید و یا به فکر توسعه کسب و کار خود هستید پس از اهمیت تلفن سانترال و تجهیزات مخابراتی غافل نشوید. ما در عرصه ارتباطات هستیم و اساسی ترین نیاز انسان برقراری ارتباط مفید و بهینه با مخاطب است. از مباحث مهم در مدیریت یک سازمان، شیوه برقراری ارتباطات مفید است. با رشد تکنولوژی و فناوری، تجهیزات بسیاری از جمله سانترال ها در دسته های متفاوت با کاربری های متفاوت طراحی و تولید شدند.

تلفن سانترال چیست و چه کاربردی دارد

به بیان ساده تلفن های سانترال امکان برقراری ارتباطات داخلی ( درون سازمانی ) و خارج از شعب را به صورت رایگان و بدون نیاز به خطوط مخابراتی فراهم می کند. تصور کنید در یک محیط کاری برای هر کارمندان یک خط شهری خریداری شود. علاوه بر اینکه برای هر کدام از خطوط باید هزینه پرداخت شود، نصب و پیاده سازی هر کدام از تلفن ها سبب افزایش هزینه ها می شود. با استفاده از این دسته محصولات مخابراتی امکان افزایش خطوط داخلی به صورت کاملا رایگان فراهم می شود. با قابلیت هایی که این دستگاه ها ارائه می دهند، بایگانی اطلاعات مفید مدیران می توانند تمام مکالمات را بازبینی کرده و کیفیت پاسخگویی را افزایش دهند.

سانترال چه کمکی به کسب و کار می کند

به دلیل اینکه دستگاه های سانترال در انواع گوناگون و با دسته بندی های متفاوت طراحی شدند، هرکدام قابلیت ها و کاربری های متفاوتی را ارائه می دهند. قابلیت های این محصولات به کسب و کار ها کمک می کند تا بتوانند سطح بازدهی را افزایش دهند. بایگانی اطلاعات کاربران از جمله اطلاعات صوتی ، تصویری و متنی به مدیران امکان بررسی کیفیت مکالمات را می دهد. یکی از دغدغه ها صاحبان کسب و کار در کاهش مدت زمان تمام و اعمال تنظیمات و محدودیت های مکالمه است که توسط سانترال ها این قابلیت ها ارائه می شود. برای توسعه پاسخگویی با استفاده از صندوق های صوتی که به این دستگاه ها متصل می شوند، صف تماس ، منشی تلفن گویا برای جهت دهی مخاطب به اپراتور مورد نظر از دیگر عوامل کمک کننده به شمار می آید.

آیا تلفن سانترال به کم شدن هزینه مخابرات کمک می کند؟

اولین و اصلی ترین نیازهای کاربران سانترال ، کاهش هزینه مخابرات است. هر کدام از خطوط مخابراتی برای اتصال، شامل هزینه است و با ورود تجهیزات مخابراتی مرکز تلفن بستری مناسب برای دریافت خطوط داخلی بدون هزینه ایجاد شد. علاوه بر اینکه برقراری تماس های درون سازمانی بدون هزینه انجام شده است، افزایش خطوط داخلی به میزان دلخواه با گسترش ظرفیت سانترال امکان پذیر است. در یک محیط کار در صورت عدم استفاده از مراکز تلفن برای هر کارمند به یک خطوط مجزا نیاز است که در صورت افزایش کارمندان باید تعداد خطوط مخابراتی افزایش یابد اما با استفاده از کارت های سانترال به راحتی تعدادی خطوط داخلی افزایش می یابد.

بهبود پاسخگویی به مشتریان با تلفن سانترال

یکی از بخش های مهم در مدیریت کسب و کار ایجاد بستری برای رشد و توسعه کیفیت پاسخگویی به مشتریان است. با بهره گیری از تکنولوژی های روز در عرصه ارتباطات، مانند دستگاه های صندوق صوتی و همچنین امکانات صندوق صوتی که دستگاه های سانترال و اعمال تنظیمات مورد نیاز، امکاناتی به سیستم مرکز تماس اضافه می شود. یکی از این دسته امکانات منشی تلفن در سطوح مختلف است. منشی تلفن می تواند مخاطبان را به اپراتور مورد نظر متصل کند، در صورت عدم پاسخگویی او را در صف انتظار جای دهد و پس از پایان مکالمه نظر سنجی را ارائه دهد.

امکان ضبط تماس های دریافتی

امکان ضبط تماس های دریافتی از جمله مواردی است که میزان اهمیت تلفن سانترال را نشان می دهد. با ضبط تماس های دریافتی کاربران می توانند تمام اطلاعات صوتی مخاطبان را بایگانی کنند تا در موارد مورد نیاز به بررسی هر کدام از آن ها بپردازند. قابلیت ضب تماس های دریافتی از جمله قابلیت هایی است که باید توسط دستگاه های سانترال پشتیبانی شود. با استفاده از تلفن های سانترال سازگار امکان اعمال تنظیمات مورد نیاز و ذخیره تماس های دریافتی فراهم می شود. به صورت آنلاین و آفلاین از طریق سیستم های کامپیوتری کاربران می توانند به تمام اطلاعات صوتی ذخیره شده دسترسی داشته باشند.