مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

تلفن بی سیم یا موبایل

تلفن بی سیم یا موبایل

 تلفن های همراه سیستم‌هایی کوچک،  دارای توانایی ‌های بی‌نهایت و خیلی شیک به نظر می‌رسند و تقریبا تمام جهان را در اختیارما قرار می‌دهند!


در واقع با ظهور گوشی‌های موبایل استفاده از تلفن‌های ثابت و بیسیم، به شدت افول یافت. اما همچنان به  نظر میآید هنوز هم دلایلی  محکم برای ترجیح دادن تلفن بی سیم به گوشی موبایل، وجود دارد.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها انجام گرفته ، از هر 5 نفر، 2 نفر به طور کلی استفاده از تلفن های  ثابت را فراموش کرده اند و برای ارتباطات تلفنی خود ، از گوشی‌ موبایل استفاده می‌کنند. اما اگر کارابران از مزایای تلفن  های بیسیم نسبت به موبایل آگاهی پیدا کنند،حتما در نظرخود نسبت به استفاده از گوشی موبایل تجدید نظر اساسی می کنند  

تاثیرات موبایل و تلفن بی سیم روی سلامت افراد به چه صورت است؟

تلفن‌های بیسیم و تلفن های همراه ، از امواج مایکروویو استفاده می‌کنند. سازمان جهانی بهداشت در سال 2011 ،  از این امواج  به عنوان  برخی از عوامل “سرطان‌زای” احتمالی نام برد.   اکنون یک سوال مهم بوجود می آید و آن اینست که در معرض کدام یک از این دو دستگاه قرار گرفتن ، خطر بیشتری را  برای کاربران به همراه دارد؟

گوشی های موبایل هوشمند،  برنامه‌های متفاوتی را  پشتیبانی می‌کنند و بیشتر شبیه به  یک رایانه قابل حمل به حساب می آیند. این دستگاه‌های تلفن  باید به طور مداوم با ایستگاه‌های پایه در ارتباط باشند و هر چه ارتباط بیشتری  با پایه داشته باشند، به معنای تشعشع هر چه بیشتر امواج مایکروویو است. در نتیجه هرچقدر استفاده کنندگان  از برنامه‌های زیادتری استفاده کنند، با تعداد بیشتری از این امواج خطرناک، مواجه میشوند.

از دیگرسو ، تلفن‌های بیسیم نیز به طور مداوم با دستگاه پایه خود، در مرتبط هستند و در نتیجه، این تلفن‌های بیسیم  نیز خواه یا ناخواه، امواج مایکروویو را در محیط منتشر می‌کنند.  اما انچه که عیان است اینست که با این که تعداد  امواج  منتشر  در تلفن‌های بیسیم  در مقایسه با تلفن‌های همراه هوشمند، به مراتب کمتر می باشد.

پس میتوان بعنوان اولین مزیت استفاده از تلفن های  بیسیم به جای تلفن های همراه، کاهش امواج مایکروویو و افزایش ضریب سلامتی افراد اشاره کرد  و کاهش این  امواج به ویژه در زنان باردار، کودکان و بیماران خاص، از اهمیت بسیارویژه ای برخوردار است.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار بهتر و مهمتر تلفن های بی سیم ، باید به “ECO Plus” اشاره کرد. این تکنولوژی سبب می‌شود فقط هنگام برقراری تماس، امواج مایکروویو بین دستگاه پایه و گوشی بیسیم انتشار یابند به عبارتی دیگر، در زمان‌هایی که از تلفن های بی سیم استفاده ای نمیشود ، هیچ تشعشعی از سمت تلفن بیسیم منتشر نمی شود.بنابراین برای افزایش ضریب سلامتی افراد ، باید  استفاده از تلفن‌های هوشمند را به حداقل رسانده و گوشی‌های  تلفن بیسیم را جایگزین این محصولات کرد. (یا لااقل برای مکالمه‌های تلفنی،از تلفن های بی سیم استفاده کرد!)

 آیا هزینه مکالمه تلفن همراه با تلفن بیسیم یکسان است؟

هزینه مکالمات هم یکی دیگر از تفاوت‌های تلفن بیسیم و به طور کلی تلفن‌ها ثابت و تلفن‌های همراه می باشد و یکی از مهمترین آنها می باشد. هم اکنون ، تعرفه مکالمه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برای خطوط دائمی دقیقه‌ای 590 ریال و برای خط‌های اعتباری، دقیقه‌ای 890 ریال می باشد. و  این مبلغ برای سیم کارت‌های دائمی شرکت رایتل 550 ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری، دقیقه‌ای 880 ریال هست ولی  تعرفه مکالمه با تلفن‌های ثابت و بیسیم، به شرح زیر است:

عنوان مکالمه تعرفه
 یک دقیقه مکالمه درون استانی 45
یک دقیقه مکالمه بین استانی  330
 یک دقیقه مکالمه  اپراتورهای همراه 625

 

همان‌طور که میبینید ، تعرفه مکالمه در تلفن‌های ثابت، خیلی  ارزان‌تر از تلفن‌های همراه می باشد پس استفاده بلند مدت از تلفن های بیسیم به جای تلفن‌های همراه، می‌توان درهزینه‌های ارتباطی  صرفه‌جویی کرد.

 کیفیت تلفن بی سیم بهتر است یا همراه

کیفیت صدا در تماس  تلفنی، مهم‌ترین اصل و تقاضای استفاده کنندگان می باشد . تحقیقات متعدد نشان داده اند که کیفیت یک تماس با تلفن بیسیم،  از تلفن‌های همراه بهتر می باشد . و  موضوع  کیفیت صدا  به ویژه برای افراد کم‌شنوا و سالمند، از اهمیت زیادی برخوردار است..

 تاثیرات موبایل برای زنان باردار به چه صورت است؟

 گوشی ‌های تلفن همراه همانند هر دستگاه وایرلس دیگری، در طی روز در حال انتشار امواج رادیویی  به اطراف هستند. متاسفانه این امواج،  بر روی سلامتی جنین  دارای تاثیرات منفی می باشند. ازاین رو ، زنان باردار باید تمام تلاش خود بکنند تا در حد امکان، خودشان  را معرض دستگاه‌هایی همچون  تلفن‌های هوشمند قرار ندهند. (یا حداقل میزان استفاده از تلفن های هوشمند را به پایین‌ترین حد ممکن بیاورند)

نکته ای که وجود دارد اینست که جنین‌در هفته‌ی 2 تا 18 بارداری، به امواج رادیویی، عکس العمل نشان می‌دهد. به همین خاطر، خانم های باردار باید در طی این مدت،  تلاش کنند تا کمتر در معرض این امواج قرار بگیرند. نتایج مشاهدات  پزشکی نشان می‌دهند که مقادیر زیاد امواج رادیویی و مایکروویو، می‌توانند منجر به نقایص مادرزادی در جنین شوند.

البته تحقیقات انجام گرفته  نشان داده اند  که اشعه‌های منعکس شده بوسیله  تلفن‌های هوشمند در حالت عادی، خطر چندانی  بر روی سلامت مادر و جنین ندارند.اما باید توجه داشت که استفاده بیش از حد از تلفن‌های هوشمند در طول دوران بارداری، هرگز توصیه نمی‌شود. استفاده طولانی مدت  از گوشی‌های هوشمند در  طی دوران بارداری، موجب افزایش اضطراب، بی‌خوابی، کاهش حافظه و …  می شود ومتاسفانه تمامی این آسیب‌ها، می‌توانند به جنین نیز منتقل شوند.

استفاده از تلفنهای بیسیم به جای تلفن‌های هوشمند در طول دوران بارداری، یک راهکار مطمئن برای آسوده شدن  خیال مادران از سلامت جنین می باشد. چونکه همان‌طور که گفتیم ، میزان امواج منتشر شده در تلفن‌های بیسیم، بسیارپائین تر از تلفن‌های همراه می باشد

برخی از تلفن  های بی سیم دارای قابلیت Link-to-Cell   می باشند . که افرادی که ناچار به استفاده از تلفن‌های همراه هستند میتوانند با  بهره مندی از قابلیت Link-to-Cell    از این ویژگی کاربردی  گوشی‌های همراه خود را از طریق بلوتوث، به تلفن بیسیم متصل کنند.

بدین ترتیب، می‌توان کلیه تماس‌های گوشی همراه را ، بر روی تلفن بیسیم منتقل کرد و ازآسیب‌های احتمالی این دستگاه‌ها (به ویژه در  طول دوران بارداری)جلوگیری کرد.
 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی