سبد خرید

راهنمای تنظیمات از تلفن تحت شبکه یالینک T31P

راهنمای تنظیمات از تلفن تحت شبکه یالینک T31P

با این آموزش می توانید به راحتی از تلفن تحت شبکه یالینک t31p استفاده کرده و تنظیمات آن را به خوبی انجام دهید. همانطور که می دانید، سر هم کردن اجزای تلفن،پیکر بندی تلفن،برقراری تماس کنفرانسی، بدست آوردن تاریخچه تماس و مدیریت دفترچه تلفن برای خریداران بسیار مهم است. اگر شما هم به دنبال آموزش استفاده از تلفن تحت شبکه یالینک t31p هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. شرکت آی پی سورنا به عنوان ارائه دهنده تجهیزات مخابراتی پاناسونیک و همچنین ارائه خدمات نصب دستگاه ها، برای سهولت در نصب تلفن تحت شبکه یالینک t31p این آموزش را ارائه داده است.

در این مقاله سعی داریم نکات و طرز استفاده از تلفن تحت شبکه یالینک مدل SIP-T31P  را برای شما توضیح دهیم. اگر این تلفن را خریداری کرده اید و برای راه اندازی آن نیاز به راهنمایی دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. قبل از هرچیز اگر می خواهید بدانید تلفن تحت شبکه چیست؟ روی لینک کلیک کرده و مقاله ی تخصصی ما را مطالعه نمایید.

· محتویات جعبه

در بسته بندی تلفن T31P دستگاه تلفن، هندست یا گوشی دستی، سیم فنری برای اتصال هندست به دستگاه، کابل اتصال به شبکه، پایه ثابت، آداپتور دستگاه و راهنمای استفاده از آن قرار دارند. اگر هر کدام از این ها در جعبه موجود نبود، به نمایندگی فروش محل خریداری دستگاه مراجعه نمایید.

* بهتر است که لوازم جانبی تلفن را از میان لوازم جانبی که خود کمپانی یالینک تولید کرده یا آنهایی که مورد تایید این برند هستند تهیه نمایید. لوازم جانبی تایید نشده ممکن است روی عملکرد دستگاه تلفن تاثیر منفی داشته باشند.

· سر هم کردن اجزای تلفن تحت شبکه یالینک t31p

· سر هم کردن اجزای تلفن

1. در ابتدا پایه را به دستگاه متصل کنید و آن را در یکی از زاویه های 40 یا 45 درجه تنظیم نمایید.

*امکان اتصال به دیوار نیز در تلفن مدل T31P وجود دارد.

2. در دومین مرحله هندست یا گوشی تلفن و هدست در صورت تمایل را به دستگاه متصل کنید.

3. برای اتصالات مربوط به شارژ دستگاه و ارتباطات شبکه آن دو گزینه در پیش روی خود دارید. برای شارژ تلفن و اتصالات شبکه T31P یا می‌توانید از آداپتور و کابل اتصال به شبکه ای که در بسته بندی محصول هست استفاده کنید یا کامپیوتر را جایگزین این دو وسیله نمایید. به این توجه داشته باشید که تنها آداپتوری که می‌توانید برای این دستگاه استفاده کنید آداپتور اورجینال خود تلفن T31P می‌باشد و آداپتورهای دیگر ممکن است به عملکرد تلفن شما آسیب برسانند. اگر برای اتصالات تلفن از سیستم کامپیوتر استفاده می‌کنید بهتر است کابل اترنت خود تلفن را برای اتصال تلفن به سیستم به کار بگیرید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر از کابل شبکه برای تلفن خود استفاده می‌کنید دیگر نیازی به وصل کردن آداپتور ندارید چرا که انرژی مورد نیاز دستگاه T31P از طریق شبکه تامین می‌شود.

بعد از آنکه تلفن T31P را به شبکه متصل کردید و منبع انرژی آن را نیز وصل کردید، تلفن به صورت اتوماتیک راه اندازی می‌شود و برای استفاده آماده است. شما می‌توانید تلفن را از طریق کاربری تلفن یا رابط کاربری وب پیکربندی کنید.

پیکربندی تلفن تحت شبکه یالینک t31p

· پیکربندی تلفن

-پیکربندی از طریق رابط کاربری وب

برای دسترسی به رابط کاربری وب:

1. وقتی تلفن در حالت آماده به کار است  یا دکمه OK را فشار دهید تا آدرس IP تلفن را به دست آورید.

2. یک مرورگر را روی کامپیوتر خود باز کنید و آدرس IP به دست آورده را در آن وارد کنید و سپس ENTER را بزنید.

3. نام کاربری و رمز عبور دستگاه که به صورت پیش فرض Admin می‌باشد را وارد کنید و گزینه ورود به حساب را بزنید. برای تنظیمات شبکه گزینه network و سپس Basic و سپس IPv4 Config را انتخاب کنید. اکنون برای اعمال تنظیمات شبکه دو راه در پیش روی شما وجود دارد:

*DHCP: تلفن شما به صورت پیش فرض تلاش می‌کند به یک سرور DHCP متصل شود تا تنظیمات شبکه معتبر آن را مثل آدرس IP، پوشش زیرشبکه، گیت وی و آدرس DNS به دست آورد.

*آدرس IP ایستا: اگر تلفن شما به هر دلیلی نتوانست به یک سرور DHCP متصل شود؛ باید آدرس IP، پوشش زیرشبکه، آدرس گیت وی، آدرس اولیه DNS و آدرس ثانویه DNS گوشی را به صورت دستی تنظیم کنید.

+تلفن IP از IPV6 پشتیبانی می‌کند، اما این قابلیت به صورت پیش فرض روی دستگاه غیرفعال است.

+تنظیمات شبکه اشتباه ممکن است باعث عدم دسترسی به تلفن شود و روی عملکرد شبکه تاثیر منفی بگذارد.

+برای تنظیم حساب کاربری خود روی گزینه Account کلیک کنید، سپس Register را بزنید و بعد از آن Account X را انتخاب کنید.

+پارامتر های حساب کاربری عبارتند از:

· Register status: یا وضعیت ثبت نام وضعیت کنونی حساب کاربری را به شما نشان می‌دهد.

· Line active: یا خط فعال به شما امکان فعال/غیرفعال کردن یا Disabled/Enabled را برای فعال یا غیر فعال کردن حسابتان می‌دهد.

· Lable: این گزینه روی صفحه نمایش تلفن نمایش داده می‌شود و کار شناسایی حساب را انجام می‌دهد.

· Display name: با این قابلیت هنگام تماس ورودی یا خروجی کالرآیدی روی صفحه نماش نشان داده می‌شود.

· User name: برای ثبت نام توسط ITSP ارائه شده است و یکی از الزامات پیکربندی دستگاه تلفن می‌باشد.

· Register name: این یک شناسه احراز هویت است که برای احراز هویت توسط ITSP پشتیبانی می‌شود و یکی دیگر از الزامات پیکربندی تلفن است.

· Password: این گزینه توسط ITSP برای ثبت حساب کاربری پشتیبانی می‌شود و برای پیکربندی الزامی است.

· Server Host: این قابلیت نیز توسط ITSP برای ثبت حساب کاربری ارائه می‌شود و یکی دیگر از الزامات پیکربندی حساب می‌شود.

-پیکربندی از طریق رابط کاربری تلفن

برای تنظیمات شبکه باید در حالتی که تلفن آماده به کار است گزینه ابتدا Menu، سپس Settings و سپس Advanced settings را انتخاب کنید (پسوورد پیش فرض در این مرحله Admin است). سپس گزینه Accounts را بزنید و حساب کاربری خود را پیکربندی کنید.

+برای اطلاعات بیشتر از پارامترهای حساب، توضیحات پیکربندی از طریق رابط کاربری وب را مطالعه کنید.

برقراری تماس در تلفن تحت شبکه یالینک t31p

· برقراری تماس

گوشی را بردارید، شماره تماس مورد نظر خود را وارد کنید و کلید send را فشار دهید.

برای استفاده از بلندگوی صوتی در حالیکه گوشی روی دستگاه است دکمه  را فشار دهید، شماره مورد نظر خود را وارد کنید و دکمه send را برای برقراری تماس بزنید.

برای استفاده از تلفن بی سیم وقتی هدست به تلفن وصل است،  را برای فعال کردن آن بزنید، سپس شماره را وارد کرده و با فشار دادن دکمه send تماس را برقرار کنید.

· پاسخ دادن تماس

وقتی از گوشی سیم دار استفاده می‌کنید برای پاسخ دادن به تماس فقط باید گوشی را از روی تلفن بردارید.

هنگام استفاده از اسپیکر را انتخاب کنید و هنگام استفاده از هدست را فشار دهید.

*برای رد تماس فقط کافیست دکمه reject را فشار دهید.

· قطع کردن تماس

برای قطع تماس می‌توانید هدست را روی دستگاه قرار دهید یا کلید end call را فشار دهید. هنگام صحبت با اسپیکر گزینه یا گزینه end call را انتخاب کنید. هنگام استفاده از هدست نیز گزینه end call را انتخاب کنید.

· شماره گیری مجدد

اول دکمه را برای ورود به تماس های اخیر بزنید، سپس شماره موردنظر خود را انتخاب کرده و یا گزینه sent call را انتخاب کنید. وقتی تلفن در حالت آماده به کار است می‌توانید با دو بار فشار دادن آخرین شماره ای که در لیست تماس ها هست را مجدد شماره گیری کنید.

· بی صدا کردن تماس

برای قطع کردن صدای میکروفون دکمه  فشار دهید. برای برگرداندن تماس به حالت عادی نیز می‌توانید مجددا آن دکمه را بزنید.

· نگه داشتن تماس

برای اینکه یک تماس را در حالت HOLD بگذارید، در حین تماس کلید HOLD را فشار دهید. برای برگرداندن تماس به حالت عادی به یکی از این دو روش عمل کنید: اگر فقط یک تماس روی حالت HOLD است دکمه resume بزنید و اگر بیشتر از یک تماس روی حالت HOLD است، تماسی که می‌خواهید از حالت بی صدا دربیاورید را انتخاب کنید و سپس کلید resume را بزنید.

· انتقال تماس

تماس در تلفن T31P به سه روش زیر انجام می‌شود:

*انتقال غیرمستقیم: در این نوع انتقال تماس، کاربری که تماس به او منتقل می‌شود از انتقال تماس اطلاع ندارد و می‌تواند تماس را پاسخ دهد یا آن را نادیده بگیرد. مراحل این نوع از انتقال تماس به این شکل است که در ابتدا دکمه یا trans را فشار می‌دهید و شماره ای که می‌خواهید تماس به او منتقل شود را وارد می‌کنید و سپس دکمه یا B Trans را می‌زنید.

*انتقال نیمه مستقیم: در این نوع از انتقال تماس ابتدا دکمه یا Trans را بزنید، شماره ای که می‌خواهید تماس را به او منتقل کنید را وارد کنید و کلید send را فشار دهید. سپس وقتی بوق تایید را از طرف مقابل شنیدید دکمه یا B Trans را بزنید.

*انتقال مستقیم: برای این نوع از انتقال ابتدا دکمه یا trans را فشار دهید، شماره ای که می‌خواهید تماس را به آن انتقال دهید را وارد کنید و دکمه send را بزنید. سپس وقتی طرف مقابل جواب داد دکمه یا trans را بزنید.

· Forward تماس

برای فعال کردن قابلیت فوروارد ابتدا گزینه menu را انتخاب کنید، سپس features و call forward را بزنید. نوع فوروارد مورد نظر خود را انتخاب کنید و شماره ای که می‌خواهید تماس را به آن forward کنید را وارد نمایید.

· تماس کنفرانسی

برای برگزاری کنفرانس صوتی در میان یک تماس فعال دکمه conf را فشار دهید. در این حالت تماس به حالت انتظار می‌رود. سپس شماره طرف دوم را وارد کنید و کلید send را بزنید. وقتی طرف دوم گفتگو جواب داد مجدد دکمه conf را بزنید و کنفرانس خود را به صورت سه جانبه برگزار کنید. برای قطع کردن تماس کنفرانسی نیز دکمه end call را فشار دهید.

*شما می‌توانید تماس کنفرانسی خود را با فشار دادن دکمه split به دو تماس جداگانه تبدیل کنید.

· شماره گیری سریع

برای تعریف دکمه شماره گیری سریع ابتدا دکمه menu را بزنید، سپس features و Dss key را انتخاب کنید. کلید منتخب Dss را وارد کنید و سپس Enter را بزنید. Speed dial را در قسمت type انتخاب کنید، خط مورد نظر خود را از ID حساب کاربری پیدا کنید، در قسمت lable یک lable را وارد کنید و شماره را در قسمت value وارد کنید. سپس دکمه save را برای ذخیره تغییرات فشار دهید.

*برای تماس با شماره تنظیم شده دکمه speed dial را فشار دهید.

· پیام صوتی

نشانگر انتظار پیام در صفحه آماده به کار نشان می‌دهد که چند پیام خوانده نشده در صندوق پیام های صوتی شما وجود دارد. چراغ LED کنار صفحه نمایشگر نیز در صورت داشتن پیام به آرامی به رنگ قرمز، خاموش و روشن می‌شود. برای گوش دادن به پیام صوتی دکمه  یا Connect را فشار دهید. سپس پیام صوتی مورد نظر خود را انتخاب کرده و به آن گوش دهید.

· تاریخچه تماس

وقتی تلفن در حالت آماده به کار است دکمه History را بزنید و سپس یکی از دکمه های  یا را فشار دهید و لیست تماس خود را از بالا یا پایین چک کنید. برای انتخاب یک تماس از لیست می‌توانید این کارها را بکنید: دکمه send را برای تماس مجدد با شماره مورد نظر خود فشار دهید. دکمه delete را برای حذف کردن شماره از لیست فشار دهید.

اگردر لیست تماس ها گزینه option را انتخاب کنید، می‌توانید این کارها را انجام دهید: 1. دکمه detail را برای به دست آوردن اطلاعات جزئی درباره تماس بزنید. 2. دکمه add to contact را برای اضافه کردن شماره به دفترچه تلفن خود انتخاب کنید. 3. دکمه add to black list را برای اضافه کردن شماره به لیست مسدود شده ها بزنید. 4. دکمه delete all را برای حذف کردن تاریخچه کل تماس ها انتخاب کنید.

· مدیریت دفترچه تلفن

برای اضافه کردن یک شماره تماس دکمه Dir و سپس All contacts را انتخاب کنید و سپس دکمه add را فشار دهید. یک نام تماس گیرنده غیر تکراری را در قسمت name و شماره های تماس گیرنده را در قسمت corresponding وارد کنید. سپس دکمه save را برای ذخیره اطلاعات وارد شده فشار دهید.

برای ایجاد تغییر در اطلاعات یک مخاطب از دفترچه تلفن دکمه Dir و سپس All contacts را انتخاب کنید. سپس از یا برای بالا و پایین کردن لیست و انتخاب مخاطب مورد نظر خود کمک بگیرید. سپس گزینه option و سپس Detail را انتخاب کنید. اطلاعات مخاطب را ویرایش کنید و دکمه save را برای ذخیره تغییرات فشار دهید. برای حذف کردن یک مخاطب از دفترچه تلفن دکمه Dir و سپس all contacts و یا را انتخاب کنید. مخاطب مورد نظر خود را در لیست پیدا کنید، دکمه option و سپس delete را فشار دهید. وقتی پیام delete selected item روی صفحه نمایش پدیدار شد، گزینه ok را انتخاب کنید.

· تنظیمات صدا

شما می‌توانید بسته به شرایط محیطی خود که شلوغ یا خلوت می‌باشد برای بالا یا پایین بردن صدایی که از طرف مقابل دریافت می‌کنید از دکمه  که برای تنظیم صدا به دلخواه شما روی دستگاه تعبیه شده است استفاده نمایید.

سخن پایانی

اما تلفن تحت شبکه از کجا بخریم؟ آی پی سورنا یکی از معتبر ترین نمایندگی های ارائه کننده ی محصولات پاناسونیک و یالینک است که متنوع ترین محصولات را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد. ما در آی پی سورنا همواره آماده هستیم تا در مسیر خرید و نصب تلفن تحت شبکه یالینک t31p شما را همراهی نماییم. با ما در ارتباط باشید. 

 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی