سبد خرید

در خرید تلفن رومیزی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در خرید تلفن رومیزی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در هنگام خرید تلفن رو میزی به چه نکاتی توجه می کنید؟ با ما همراه باشید تا مهم ترین نکات حین خرید تلفن رومیزی را با هم مرور کنیم.

وقتی صحبت از خرید تلفن رومیزی به میان می‌آید، این مهم است که تمامی جوانب را برای انتخابی مناسب تر بسنجیم. با گزینه های متنوع و مختلفی که امروزه در بازار وجود دارند، رسیدن به یک نتیجه گیری نهایی و درست می‌تواند سخت باشد. به همین دلیل ما به نگارش این مقاله روی آورده ایم تا با بررسی دقیق نکات مهم در خرید یک تلفن رومیزی بتوانیم انتخابی بهتر و راحت تر را برای شما رقم بزنیم. همچنین برای اطلاع از قیمت تلفن رومیزی پاناسونیک می توانید روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

درباره تلفن های رومیزی

درباره تلفن های رومیزی

تلفن های رومیزی، تلفن های خطی سنتی هستند که به صورت مستقیم و با استفاده از سیم کشی و کابل به خط مخابرات متصل می‌شوند. این نوع از تلفن ها تا زمانی که به خط مخابراتی متصل باشند به کار خود ادامه می‌دهند و به باتری یا منبع انرژی بیرونی نیاز ندارند. این دستگاه ها برای مکان هایی که خط تلفن ثابت دارند یا برای مناطقی که از آنتن دهی مناسبی برای تلفن های همراه برخوردار نیستند، انتخابی عالی به حساب می‌آیند.

یکی از مزایای استفاده از تلفن های رومیزی، داشتن مکالمه ای واضح و باثبات است. بر خلاف تلفن های بی سیم که می‌توانند در معرض تداخل امواج الکترونیکی سایر دستگاه ها قرار بگیرند یا دارای محدودیت های مسافتی هستند، تلفن های سیمی دارای اتصال محکم و ثابتی هستند که مسائل این چنینی اختلالی در عملکردشان به وجود نمی‎‌آورند.

تلفن های رومیزی دارای امکانات و قابلیت های مختلفی هستند که نیازهای خاص شما بعنوان کاربر دستگاه را برطرف می‌کنند. بعنوان مثال، برخی از مدل ها قابلیت هایی مانند انتظار تماس، کالرآیدی و شماره گیری سریع را در خود جای داده اند. برخی دیگر می‌توانند سیستم پاسخگوی خودکار یا گزینه صحبت با اسپیکر داشته باشند. قبل از اقدام به خرید تلفن رومیزی، این مهم است که بدانید چه قابلیت هایی برای شما اهمیت بیشتری دارند.

در خرید تلفن رومیزی، قبل از مراجعه به فروشگاه این نکات به چه نکاتی دقت کنیم؟

در خرید تلفن رومیزی، قبل از مراجعه به فروشگاه این نکات به چه نکاتی دقت کنیم؟

در وهله اول باید ذهنیت خود را برای پیدا کردن یک دستگاه تلفن با کیفیت و عالی انسجام ببخشید. برای رسیدن به این نقطه، قدم های زیر را دنبال کنید:

1. نیازهای خود را مشخص کنید

قبل از اینکه بخواهید برای پیدا کردن دستگاه مناسب به جستجو و بررسی زمینه های مختلف بپردازید این مهم است که مشخص کنید چرا به تهیه تلفن رومیزی نیاز دارید؟ آیا شما فقط به دنبال یک تلفن هستید که بتوانید با آن تماس های صوتی خود را برقرار کنید؟ یا به قابلیت های دیگری مانند پیغامگیر صوتی، کالرآیدی یا حتی منشی پاسخگوی خودکار نیز نیازمندید؟ با تعیین نیازهای خود به صورت دقیق، سردرگمی شما برای انتخاب با کمتر شدن گزینه های انتخابی کاهش می‌یابد.

در این مرحله به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی معروف ترین برند های تلفن رومیزی را نیز مطالعه نمایید.

2. به طراحی ظاهری دستگاه توجه کنید

طراحی ظاهری تلفن فقط برای دکوراسیون و چینش محل کار یا منزل مهم نیست، بلکه روی کارایی دستگاه نیز تاثیر چشم گیری می‌گذارد. به اینکه می‌خواهید از تلفن در چه محیطی استفاده کنید و چه طراحی با سبک زندگی شما بیشتر هماهنگی دارد، به خوبی فکر کنید.

3. قابلیت ها را ارزیابی کنید

نگاهی به قابلیت های مختلف ارائه شده توسط مدل های متنوع تلفن ها بیندازید. آیا می‌خواهید دستگاهتان از بلندگوی صوتی برای گفتگوی آزادانه و بدون دخالت دست برخوردار باشد؟ آیا می‌خواهید هنگام دریافت تماس اطلاعات فرد تماس گیرنده را مشاهده نمایید؟ یک لیست از قابلیت هایی که به آنها نیاز دارید تهیه کنید و آن را با مدل های مختلف مقایسه کنید.

4. سازگاری دستگاه با دیگر تجهیزات ارتباطی را بررسی کنید

اگر می‌خواهید از دستگاه تلفن خود به همراه دستگاه ها و تجهیزات ارتباطی دیگر مثل هدست ها یا سمعک استفاده کنید، بسیار ضروری و مهم است که سازگاری مدل مورد نظر خود با این تجهیزات را بررسی نمایید. به دنبال مدل هایی بگردید که با تجهیزات کنونی که دارید یا می‌خواهید تهیه کنید، سازگار باشند.

5. نقد ها و بررسی ها را مطالعه کنید

قبل از گرفتن تصمیم نهایی، وقتی را برای مطالعه نقدها و نظرهای دیگران که از مدل های مورد نظر شما استفاده کرده اند اختصاص دهید. به صحبت هایی که راجع به کیفیت صدا، دوام و عملکرد کلی تلفن انجام شده توجه نمایید. این موضوع به شما ایده بهتری برای انتظاراتی که باید از دستگاه تلفن داشته باشید می‌دهد و در انتخابی آگاهانه تر به شما کمک می‌کند.

با پیروی از این راهنمای جامع می‌توانید بهترین انتخاب را برای خانه یا محل کار خود داشته باشید. با انتخاب یک دستگاه تلفن رومیزی مناسب، شما می‌توانید با عزیزان یا همکاران و مشتریان خود در ارتباط بمانید و از مکالمه ای واضح و پایدار لذت ببرید.

مطالعه بیشتر : آشنایی با تنظیمات تلفن رومیزی پاناسونیک

قابلیت هایی که در هنگام خرید تلفن رومیزی باید به آنها توجه کرد

قابلیت هایی که در هنگام خرید تلفن رومیزی باید به آنها توجه کرد

وقتی می‌خواهید برای محل کار یا زندگی خود یک دستگاه تلفن رومیزی تهیه کنید، باید به قابلیت ها و خصوصیاتی که برایتان اهمیت زیادی دارند توجه زیادی داشته باشید. مدل های مختلف تلفن رومیزی دارای طیف وسیعی از قابلیت های مختلف هستند، به همین دلیل این مهم است که نیازها و خواسته های خود را اولویت بندی کنید. مهم ترین قابلیت های یک تلفن رومیزی خوب برای منزل یا محل کار عبارتند از :

  •  کالر آیدی

قابلیت کالرآیدی به شما این امکان را می‌دهد که شماره تلفن یا نام تماس گیرنده را روی صفحه نمایشگر تلفن خود ببینید.

  •  پاسخگوی خودکار

اگر شما به صورت مداوم تماس های خود را از دست می‌دهید یا می‌خواهید برای دیگران پیغام بگذارید؛ مدل هایی را در نظر بگیرید که دارای قابلیت پاسخگویی خودکار هستند. این به شما این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل به پیغام های ضبط شده گوش داده و هیچ مکالمه مهمی را از دست ندهید.

  •  بلندگوی صوتی

در برخی موقعیت ها که امکان نگه داشتن دسته تلفن با دست وجود ندارد یا تماس به صورت کنفرانسی برگزار می‌شود، داشتن بلندگوی صوتی یا اسپیکر کاربردی خواهد بود. با این قابلیت شما می‌توانید بدون نیاز به نگه داشتن تلفن نزدیک گوش خود به راحتی می‌توانید مکالمه خود را ادامه داده و با کیفیت مشابه تماس خود را برگزار نمایید.

  •  مسدود کردن تماس

اگر شما تماس های ناخواسته بسیاری را دریافت می‌کنید، بهتر است مدل تلفنی را انتخاب نمایید که دارای قابلیت مسدود کردن شماره های دلخواه را داشته باشد. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که شماره ها یا انواع خاصی از تماس ها را مسدود کنید و وقفه ای که با این تماس ها در میان مکالمه و فعالیت شما ایجاد می‌شود و مزاحمت ها را از بین ببرید.

  •  برقراری ارتباط داخلی

برخی از تلفن ها دارای عملکرد داخلی هستند و به شما این امکان را می‌دهند که با گوشی های دیگر موجود در خانه یا محل کار خود ارتباط برقرار کنید. این ویژگی می‌تواند برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده یا تماس سریع با فردی در اتاق دیگر کاربردی باشد.

  • انتظار تماس

انتظار تماس به شما این امکان را می‌دهد که حتی در حین مکالمه نیز تماس های دیگر را دریافت نمایید. این قابلیت می‌تواند برای مواقعی که در اولویت بندی تماس هایتان دچار مشکل شده اید یا با حجم بالایی از تماس ها سر و کار دارید، بسیار کاربردی ‌باشد.

  •  شماره گیری سریع

شماره گیری سریع به شما این امکان را می‌دهد که اگر شماره ای را به صورت می‌گیرید، دسترسی به آن برایتان سریع و آسان باشد.

  •  اتصال بلوتوثی

اگر می‌خواهید دستگاه تلفن خود را به دیگر تجهیزات ارتباطی مثل هدست یا گوشی هوشمند متصل کنید، به دنبال مدل تلفنی باشید که دارای اتصال بلوتوثی است. این قابلیت امکان برقراری ارتباط بی سیم راحت را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

درباره تلفن های رومیزی

سخن پایانی

در پایان می‌توانیم بگوییم اگر به یک تلفن قابل اعتماد و همه کاره برای خانه یا محل کار خود نیاز دارید ،یک تلفن رومیزی سیم دار می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. تلفن های رومیزی با کیفیت مکالمه ی واضح و شفاف، طیف گسترده ای از ویژگی ها و طراحی کلاسیک، گزینه ای عالی برای هر کاربری به شمار می‌آید. از اینکه تا این مرحله با آی پی سورنا همراه بودید سپاسگزاریم.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی