مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

راهنمای کار با تلفن سانترال پاناسونیک

راهنمای کار با تلفن سانترال پاناسونیک

مقاله راهنمای کار با گوشی تلفن سانترال به کاربران کمک می کند تا بتوانند روش کار با تلفن های سانترال را بیاموزند.

این مقاله برای کاربران تازه کار دستگاه تلفن سانترال با عنوان راهنمای کار با تلفن سانترال پاناسونیک طراحی و تولید شده است. امروزه با روند پیشرفت تکنولوژی در عرصه ارتباطات، دستگاه های تلفن با قابلیت هایی که ارائه داده اند ، کاربران را مجبور به یادگیری نحوه کار با گوشی تلفن سانترال کرده است.

آشنایی با دکمه های دستگاه تلفن سانترال

نحوه کار با تلفن سانترال در واقع یادگیری استفاده از دکمه های جانبی و اعمال تنظیمات با استفاده از دکمه های تلفن می باشد. براساس قابلیت هایی که نام برده می شود، استفاده از آن را با استفاده از دکمه های تلفن سانترال شرح می دهیم.

راهنمای کار با گوشی تلفن سانترال

آموزش نحوه کار با تلفن سانترال

بر روی صفحه کلید تلفن های سانترال تمام دکمه ها جهت برنامه ریزی قرار گرفته است. نحوه کار با این دکمه امکان بهره مندی از تمام قابلیت ها را به کاربر می دهد. قابلیت های اصلی و ضروری دستگاه تلفن سانترال به شرح زیر می باشد.


مقاله پیشنهادی: مهم ترین مشخصات فنی دوربین مدار بسته


نحوه برقراری تماس با تلفن سانترال

برقراری تماس به چند روش انجام می شود. اولین قدم در یادگیری کار با گوشی تلفن سانترال نحوه برقراری ارتباط است. در صورتی که امکان برقراری ارتباط با شماره گیری را دارید، می توانید مانند تلفن های خانگی رفتار کنید. گوشی را بردارید یا با استفاده از اسپیکر شماره خط داخلی یا شهری مورد نظر بگیرید و حالا وضعیت برقراری تماس از طریق بوق اشغال ، بوق آزاد یا بوق برقراری ارتباط انجام می شود.

تماس داخلی با تلفن سانترال

مهمترین و ضروری ترین امکاناتی که این دستگاه‌ها ارائه میدهند ، ایجاد شماره تلفن های داخلی است. با ایجاد این امکان علاوه بر کاهش هزینه تلفن ، سهولت برقراری ارتباط درون سازمانی هم افزایش می یابد. در هر سازمان یا مکان اداری تلفن های داخلی براساس کد هایی که برای هر دستگاه تلفن تعریف می شود، امکان ایجاد ارتباط داخلی فراهم می شود. با شماره گیری داخلی مورد نظر ، تماس در حالت برقراری ارتباط قرار می گیرد.

تکرار تماس با تلفن سانترال

یکی از عمده مشکلاتی که کاربران با آن مواجه می شوند، برقراری تماس با سهولت و سرعت بیشتر است. دستگاه های تلفن سانترال با استفاده از قابلیت هایی که ارائه می دهد، این امکان را ایجاد کرده است. بر روی صفحه کلید یک دکمه به نام Redial قرار گرفته است که آخرین شماره تلفن که کاربر با آن تماس گرفته را بدون شماره گیری، تکرار می کند. با فشرده یک دکمه و بدون شماره گیری امکان برقراری ارتباط مجدد ایجاد می شود.

انواع تلفن سانترال

پاسخگویی بدون دخالت دست در تلفن سانترال

این قابلیت در مواقعی که کاربران نیاز دارند تا بدون دخالت دست، پاسخگوی مخاطب باشند، می توانند با فعال کردن دکمه Auto ANS از این قابلیت استفاده کنند. این دکمه بر روی دستگاه تلفن قرار گرفته است، پیش از آنکه ارتباط برقرار شود، دکمه Auto Answer را فشار دهید و از این پس هر تماسی بدون استفاده از دست روی اسپیکر قرار می گیرد و کاربر می تواند به تماس پاسخ دهد. این قابلیت تنها برای تماس های داخلی اعمال می شود.


چنانچه قصد خرید دستگاه سانترال را دارید پیشنهاد میکنیم از محصولات ما در سایت دیدن کنید. 


انتقال مکالمه در تلفن سانترال

برای هر دستگاه تلفن سانترال که امکان ارسال و دریافت تماس را دارد، یک شماره داخلی توسط کاربر تعریف می شود. شماره تلفن تماس گیرنده توسط یکی از دستگاه های تلفن پاسخ داده می شود و حالا لازم است تا مکالمه به اپراتور مربوطه منتقل شود. بر روی صفحه کلید یک دکمه به نام Transfer قرار گرفته است. با فشردن این دکمه دستگاه تلفن آماده است تا شماره داخلی مورد نظر گرفته شود تا مکالمه انتقال یابد. برخی از کاربران برای سهولت برقراری تماس ، داخلی های پر تکرار را بر روی کنسول دستگاه تلفن تعریف می کند تا به جای شماره گیری با کد داخلی (شماره تلفن داخلی) تنها دکمه برنامه ریزی شده را فشار دهند. پس از آن تماس منتقل شده و کاربر می تواند با گذاشتن گوشی تلفن یا قطع کردن دکمه آیفون تلفن، تماس خود را قطع کند.

راهنمای استفاده از تلفن سانترال

شماره گیری سریع با سانترال

برای فعال کردن این قابلیت لازم است برنامه ریزی های مربوط انجام شود. بر روی تلفن های سانترال یک صفحه نمایشگر قرار دارد که شامل دکمه هایی جهت برنامه ریزی می باشد. با استفاده از دکمه های برنامه ریزی امکان شماره گیری سریع انجام می شود. توضیح دادن جزئیات این قابلیت به دلیل اینکه بر روی هر دستگاه تلفن سانترال با کدهای تعریف شده ای انجام می شود، امکان پذیر نمی باشد.


همچنین بخوانید: راهنمای جامع خرید مودم همراه


انتظار تماس یا Hold تلفن سانترال

یکی از امکانات پرکاربرد برای کاربران توقف مکالمه است. Hold این امکان را ایجاد می کند تا کاربر بتواند با فشردن یک دکمه ، مکالمه را در حالت توقف قرار دهد. شخص تماس گیرنده صدای یک موزیک را می شنود و هیچ صدایی از سمت کاربر به مخاطب منتقل نمی شود. یکی از ویژگی ها این است که کاربر بتواند موزیک مورد نظر خود را پخش کند.

خرید تلفن سانترال

نحوه پیج کردن در تلفن سانترال

پیج کردن دستگاه تلفن زمانی که کاربر بخواهد پیامی را به تمام کارکنان اعلام کند، مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده کد 3301* صدای کاربر در سازمان پخش می شود. این کد بر روی تمام دستگاه های تلفن سانترال kx-dt333 تعریف شده است. اگر مدل دستگاه سانترال شما متفاوت است، به احتمال زیاد کد تعریف شده برای دستگاه تلفن سانترال نیز متفاوت است. 


بیشتر بدانید: آموزش نصب باتری سانترال پاناسونیک


 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی