مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

راهنمای خرید مودم ADSL بی سیم

راهنمای خرید مودم  ADSL بی سیم

با مطالعه راهنمای خرید بهترین مودم خانگی ADSL با انواع مودم های ADSL و ویژگی‌ها و فاکتورهایی که در زمان خرید یک مودم ADLS لازم است بدانید آشنا خواهید شد.

با استفاده از مودم ADSL امکان اتصال به اینترنت وجود دارد. با توجه به اینکه کاربر اینترنت به چه قابلیت هایی نیاز دارد، لازم است تا اطلاعات کافی را درباره قابلیت ها و نکات مربوط به مودم ADSL را دریافت کنند. این در حالیست که بسیاری از کاربران بدون اطلاعات کافی در مورد راهنمای خرید مودم ADSL برای خرید اقدام می کنند و این امر سبب بوجود آمدن مشکلاتی می شود. در ادامه به بررسی انواع مودم با توجه به دسته بندی های آنها می پردازیم.

راهنمای خرید مودم

چرا باید مودم ADSL بخریم؟

مودم ADSL برای اتصال به شبکه جهانی اینترتی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تصمیم دارید با سرعت بیشتری به شبکه اینترنت متصل شوید، به دستگاه مودم ADSL نیاز است تا بتوانید از این طریق به از اینترنت استفاده کنید. این دستگاه تحت شبکه مانند دیگر تجهیزات شبکه قابلیت هایی را ارائه می دهند که هر کدام از قابلیت ها بر روی نوع کاربری آن ها تاثیر گذار است.

راهنمای خرید مودم بی سیم


همچنین بخوانید: مقایسه و تفاوت ویپ voip و سانترال


انواع مودم ADSL

 

  • مودم های ADSL وایرلس

اتصال این دستگاه مودم صرفا از طریق کابل نمی باشد و کاربر می تواند از طریق IP به مودم و در نهایت به شبکه اینترنت متصل شود. در واقع هر دستگاهی که دارای IP می باشد می تواند از این طریق به مودم متصل شود. برای ایجاد محدودیت استفاده از دستگاه مودم کاربر می توانند با اعمال پسورد، این محدودیت را  ایجاد کند. در صورتی که برای مودم پسورد تعریف شود، کاربران جهت استفاده از اتصالات اینترنت باید با پسورد وارد شوند.

بهترین مودم خانگی adsl

  • مودم های ADSL اترنت

این دسته از مودم ها تنها می توانند  از طریق کابل شبکه LAN دستگاه ها را به شبکه اینترنت متصل کنند. در این حالت امکان محدود کردن کاربران وجود ندارد و هر دستگاهی که از طریق کابل شبکه به مودم متصل باشد می تواند، به شبکه اینترنتی متصل شود.

انواع استاندار مودم ADSL و تفاوت آنها

 

  • مودم‌های سری A و B

این سری از مودم ها می توانند در شبکه های PSTN کاربرد داشته باشند. انتقال اطلاعات در این سری از مودم ها از حداقل 8mbps تا حداکثر 24mbps باشد. تفاوت سری A و B در اشغال پهنای باند با اطلاعات صوتی می باشد. از جمله ویژگی های این سری از مودم ها پوشش دهی 50 فوت را پشتیبانی می کنند.

  • مودم وای فای سری G

با توجه به اینکه مودم وای فای سری G مخفف کلمه انگلیسی Good می باشد، نشانه ی قابلیت هایی است که برای کاربران خانگی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این مودم ها می توانند، 35 تا 93 متر را پوشش دهند.

  • مودم وایرلس سری n

این مودم در دسته مودم های نسل جدید قرار گرفته است. در صورتی که کاربران زیادی به مودم متصل می شوند لازم است تا از این مدل از سری وایرلس استفاده کنند. به دلیل سرعت بالایی که در انتقال اطلاعات دارد به همین دلیل می تواند کاربران بسیاری را پشتیبانی کند.

  • مودم وایرلس سری ac

این سری از مودم های وایرلس به عنوان مودم های حرفه در بازار به فروش می روند که می توانند محدوده بیشتری را پوشش دهند وهمچنین مورد استفاده برای سازمان ها و اتصالات تحت شبکه قرار می گیرد.


همچنین بخوانید: راهنمای خرید بهترین مودم همراه


فاکتورهایی که باید در زمان خرید مودم ADSL به آن توجه کنید

برای اینکه کاربران بتوانند کالای متناسب با سطح نیاز خود را خریداری کنند، لازم است تا اطلاعات کافی در مورد پارامترهای یک مودم ADSL را داشته باشند. فاکتورهای مهم و تاثیر گذار بر روی مودم ها شامل نوع و تعداد پورت های مودم ADSL ، تکنولوژی و نسل مودم ها ، امنیت مودم، سرعت مودم ، پهنای باند مودم و آنتن دهی مودم و شرکت سازنده می باشد که در ادامه به هر کدام از آن ها می پردازیم.

  • نوع و تعداد پورت‌های مودم ADSL

به طور معمول تعداد پورت های مودم از 1 تا 4 می باشد. در صورتی که مودم مورد نظر برای مصرف خانگی و اتصال لپ تاپ ، گوشی موبایل و تبلت مورد استفاده قرار می گیرد، مودم هایی با 2 پورت برای اتصال کابل شبکه کافی است. در صورتی که برای سازمان ها و شرکت ها از مودم استفاده می کنید و توسط کابل سیستم های کامپیوتر را متصل می کنید، لازم است از مودم های 4 پورت استفاده کنید و برای ارتقاء اتصال پورت هاب و سوئیچ را در کنار مودم قرار دهیم.

  • تکنولوژی و نسل مودم

با توجه به اینکه هر کدام از مودم ها متعلق به چه نسلی هستند، کاربر می تواند تکنولوژی استفاده شده با توجه به سطح نیاز خود ارزیابی کرده و در صورت نیاز برای خرید کالا اقدام کند. نسل مودم با توجه به توضیحات بالا شامل n,g,a,b و ac می باشد. به میزانی که نسل مودم جدید تر باشد، مودم قابلیت و فناوری و سرعت بالاتری را ارائه می دهد.

  • امنیت مودم

یکی از پارامتر های مهم در شبکه، امنیت می باشد. مودم ADSL به دلیل نوع اتصال از امنیت پایینی برخوردار است. با رعایت برخی از نکات مانند تعریف رمز عبور مناسب و اعمال محدودیت می توانید امنیت شبکه را افزایش دهید.

  • سرعت مودم

بر روی دستگاه های مودم سرعت آن درج شده  است اما در واقع سرعت مودم به شرکتی ارائه دهنده اینترنت بستگی دارد. از همین روی انتظار سرعت بالا را در صورتی که صورت ارائه دهنده اینترنت شما پایین است از دستگاه مودم نداشته باشید.


مقاله پیشنهادی: نحوه ریست کردن پسورد سانترال پاناسونیک


  • پهنای باند مودم

پهنای باند مودم در اندازه های تعریف شده ای قرار دارند، که از حداقل 2.4 گیگاهرتز تا 5 گیگاهرتز می باشد. با استفاده از مودم هایی که می توانند از باند دوتایی را پوشش دهند می توانید از این قابلیت جهت افزایش سرعت و پهنای باند به صورت همزمان استفاده کنید.

  • آنتن دهی مودم

آنتن دهی مودم به صورت داخلی و خارجی است. با توجه به تمام اطلاعاتی که در مقاله راهنمای خرید مودم ارائه شد، در صورتی که به یکی از بهترین مودم خانگی ADSL نیاز دارید تا هم آنتن دهی داخلی و هم آنتن دهی بالایی را برای دیگر طبقات پشتیبانی کند باید، مودم هایی را با آنتن دهی خارجی بالا را خریداری کنید.

  • شرکت سازنده مودم

یکی از مهمترین پارامترهایی که به کاربران کمک می کند تا بتوانند از این طریق دایره مودم های مورد نظر خود را کوچکتر کنند. انتخاب شرکت های معتبر سازنده مودم می باشد. براساس اعتبار و دوام محصولات یک برند، امکان انتخاب کالای مناسب راحت تر خواهد شد.


جهت خرید مودم مخابراتی و مودم سیپ ترانک از برندهای مختلف از محصولات ما در سایت دیدن فرمایید.


معرفی بهترین مودم های ADSL خانگی بی سیم

 

در این بخش تصمیم داریم تا چند مدل از بهترین های مودم ADSL خانگی را به شما معرفی کنیم. این بخش راهنمای مناسبی برای شناخت و انتخاب کالای مناسب می باشد.

مودم دی لینک بی سیم مدل DSL-224 NEW

مودم دی لینک DSL-224

رابط‌‌ها : پورت اترنت RJ-45 LAN، پورت RJ-45 WAN/LAN، پورت RJ-11
تعداد پورت اترنت RJ-45 : 4پورت
فرکانس: 2.4 گیگاهرتز
آنتن : دو عدد

مودم دی لینک بی سیم مدل DSL-2520U

مودم دی لینک 2520U

رابط ها: RJ-11 , RJ-45
تعداد پورت LAN: 1 عدد
تعداد پورت RJ-11: 1 عدد
تعداد پورت WAN/LAN: 1 عدد
پورت USB: 1 عدد
نوع درگاه USB: USB 2.0

مودم دی لینک بی سیم مدل DSL-2740U

مودم دی لینک بی سیم DSL-2740U

رابط‌‌ها: پورت اترنت RJ-45 LAN
تعداد پورت اترنت RJ-45: چهار عدد
تعداد پورت RJ-11: یک عدد
تعداد آنتن: دو عدد
نوع آنتن: خارجی
قدرت آنتن: 5dBi
محدوده فرکانس: 2.4 تا 2.484 گیگاهرت

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی