مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

تلفن بی سیم یا رومیزی

تلفن بی سیم یا رومیزی

بیش از صدسال است که از اختراع تلفن می گذرد و همواره به عنوان اساسی ترین پایه ارتباطات میان مردم محسوب می شود. از محبوب ترین تلفن ها، تلفن های رومیزی و بی سیم را می توان نام برد که هرکدام مزایا و معایب و کاربرد مخصوص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم تا با دو نوع تلفن بی سیم یا رومیزی و ویژگی های آن آشنا شویم. اگر شما نیز قصد خرید تلفن را دارید، این مطالب برای شما مفید خواهد بود.

بیش از صدسال است که از اختراع تلفن می گذرد و همواره به عنوان اساسی ترین پایه ارتباطات میان مردم محسوب می شود. از محبوب ترین تلفن ها، تلفن های رومیزی و بی سیم را می توان نام برد که هرکدام مزایا و معایب و کاربرد مخصوص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم تا با دو نوع تلفن بی سیم یا رومیزی و ویژگی های آن آشنا شویم. اگر شما نیز قصد خرید تلفن را دارید، این مطالب برای شما مفید خواهد بود.

آشنایی با تلفن بی سیم

آشنایی با تلفن بی سیم

به طور کلی تلفن بی سیم شامل یک گوشی متحرک و یک دستگاه ثابت می باشد. ارتباطی که بین این دستگاه وجود دارد از طریق امواج رادیویی صورت گرفته و هیچ گونه سیمی بین آن ها وجود ندارد. در تلفن های بی سیم، خط تلفن به دستگاه ثابت متصل می شود وهرکدام از دستگاه ها گیرنده های جدا گانه ای دارند. استفاده از این نوع تلفن ها از دهه شصت در ایران شروع به کار کرده و تا به اکنون جزو تلفن های پرطرفدار محسوب می شود. از این نوع تلفن برای کارهای خدماتی در بیرون از خانه و ادارات و کارخانه‌ها و همچنین در منزل استفاده می شود.

بهترین مدل تلفن بی سیم

بهترین مدل تلفن بی سیم

تلفن های بی سیم دارای انواع مختلفی هستند که با آشنا شدن با آن می توانید بهترین نوع از آن را تشخیص بدهید. انواع تلفن های بی سیم از نظر باند فرکانسی به شرح زیر می باشد:

باند فرکانسی 2.4 گیگا هرتز

این گونه تلفن ها کمتر دچار اختلال شده و نسبت به مدل 5.8 گیگاهرتز، برتری دارد. تلفن های 2.4 گیگاهرتز دارای ویژگی هایی همچون سیستم منشی تلفنی، شماره انداز، بلندگو و پشتیبانی از چند گوشی تلفن و ... هستند. نکته قابل توجه در هنگام خرید اینگونه تلفن های بی سیم این است که اگر در منزل شما وسایل برقی همچون ماکروویو روی باند 2.4 گیگا هرتز تنظیم شده باشد، احتمال اینکه تلفن تان دچار اختلال شود، بسیار زیاد است؛ بنابراین بهتر است که از تلفن بی سیم یا رومیزی دیگری استفاده نمایید.

باند فرکانس 5.8 گیگا هرتز

این گونه تلفن ها کیفیت و وضوح بیشتری دارند. از مهم ترین مزیت تلفن 5.8 گیگا هرتزی می توان به عدم تداخل امواج اشاره کرد. این گونه تلفن ها در انواع و طرح بیشتری در بازار وجود دارند که با توجه به کاربردشان می توانید آن ها را تهیه نمایید.

باند فرکانس دکت 6

یکی از جدید ترین فناوری هایی که در تلفن های بی سیم به وجود آمده، تلفن های دکت 6 هستند که توانایی پوشش تا فاصله 70 متر را دارند. این تلفن های بی سیم برای استفاده در ادارات و ساختمان هایی با طبقات زیاد بسیار مناسب هستند. کمترین میزان تداخل امواج مربوط به تلفن بی سیم دکت 6 بوده که بیشترین کیفیت و واضح ترین صدا را به دنبال دارد.

آشنایی با تلفن رو میزی

آشنایی با تلفن رو میزی

تلفن های رومیزی یکی دیگر از انواع تلفن ها محسوب می شوند که به طور مستقیم به خط شهری متصل می شوند. اینگونه تلفن ها ثابت هستند و روی میز قرار می گیرند. امکانات تلفن های رومیزی بسیار گسترده است. برقراری ارتباط این تلفن ها از طریق کابل است. انتقال سیگنال های صوتی در تلفن های رومیزی از طریق ابزار های فیزیکی مانند کابل های سیمی یا فیبر نوری صورت می گیرد.ویژگی ها و امکانات تلفن رومیزی از گذشته تا کنون دچار تغییراتی شده است. از امکانات این دستگاه می توان به آی دی کالر، بلندگو، حافظه ذخیره شماره، قابلیت ضبط منشی و ...اشاره کرد. از این تلفن ها می توان برای مراکز اداری، منازل مسکونی و مکان های دیگر استفاده کرد.

بهترین مدل تلفن رومیزی

برای آشنا شدن با بهترین نوع از تلفن رومیزی بهتر است که ابتدا با انواع و ویژگی های آن آشنا شویم.

  • پشتیبانی از قابلیت منشی تلفنی
  • بهره مندی از حافظه جانبی برای ذخیره کردن شماره
  • پشتیبانی از قابلیت آی دی کالر
  • ثبت شماره برای شماره گیری سریع

تلفن بی سیم یا رومیزی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

اصلی ترین تفاوت تلفن بی سیم یا رومیزی در ساختار و نحوه عملکرد آن است. همانطور که گفتیم تلفن بی سیم از یک تلفن بی سیم و یک دستگاه ثابت به وجود آمده این در حالی است که تلفن رومیزی تنها از یک دستگاه ثابت تشکیل شده است. تلفن بی سیم برای ادارات و کارخانه ها مناسب است؛ زیرا دسترسی به آن آسان تر می باشد. این در حالی است که تلفن رومیزی بیشتر در منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.
تلفن های رومیزی باید دقیقا به پریز تلفن متصل باشد که به علت داشتن محدودیت سیم، حرکت تلفن غیر ممکن می شود. در حالی که شما با تلفن بی سیم می توانید تا چندین متر حرکت کنید و هیچ اختلالی به وجود نیاید. از دیگر تفاوت های تلفن بی سیم یا رومیزی این است که تلفن های بی سیم با برق شارژ می شود که در صورت نبودن برق، هیچ کارایی نخواهد داشت و عملا از کار می افتد.

مقایسه کیفیت تلفن بی سیم و رومیزی

اگر بخواهیم به طور کلی کیفیت تلفن بی سیم و رومیزی را با هم مقایسه کنیم، هر دو نوع از تلفن ها دارای ویژگی ها و امکاناتی هستند که به خارق العاده شدن آن ها کمک می کند. امروزه امکان مسدود کردن تماس در تلفن های بی سیم وجود دارد که می توان حدود 50 شماره را مسدود کرد. یا وجود منشی مجازی از دیگر مزایای تلفن های بی سیم خواهد بود.
تلفن‌های رومیزی یک سیم برای ارتباط با گوشی و از یک سیم دیگر برای ارتباط با سرویس خطوط تلفن استفاده می‌کنند همین امر باعث شده که تلفن کاملاً روی زمین قرار گرفته و هیچ سیگنال و امواجی به صورت بیسیم منتقل نشود. ممکن است برخی این موضوع را مطرح کنند که تلفن‌های رومیزی از خود پرتوهای الکترومغناطیسی مضر تابش می‌کنند،  در صورتی که این مسئله اصلا درست نبوده و ارتباط آن‌ها کاملا از طریق سیم است و هیچ‌گونه میدان مغناطیسی اطراف تلفن وجود ندارد. اگرچه تلفن های رومیزی به اندازه بی سیم راحت نیستند ولی از نظر آلایندگی حدودا صفر بوده و بسیار با کیفیت تر از تلفن های بی سیم می باشند. از طرفی یکی از معایبی که تلفن های رومیزی دارند اتصال به پریز و ثابت بودن آن ها است.

تلفن بی سیم یا رومیزی؟

تلفن بی سیم یا رومیزی؟

این سوال کلی که ما بخواهیم تلفن بی سیم یا رومیزی را به شما پیشنهاد دهیم کاملا وابسته به سلیقه و استفاده شما از تلفن خواهد بود. هر کدام از این تلفن ها دارای معایب و مزایایی هستند که با توجه به کاربردشان می توانید یکی از این تلفن ها را انتخاب نمایید.

سخن پایانی

امروزه تلفن ها نقش مهمی در زندگی ما دارند. در این مقاله در خصوص تلفن های بی سیم و رومیزی صحبت کردیم که تلفن های بی سیم انواع مختلفی داشته و از یک دستگاه ثابت و تلفن بی سیم تشکیل می شود. تلفن رومیزی نیز از یک دستگاه ثابت تشکیل شده است. از نظر امواج مغناطیسی تلفن های رومیزی کم خطر بوده و امواج اضافی  و مضر تولید نمی کنند. از هر دو تلفن می توان در منازل یا ادارات و محل کار بسته به سهولت و کاربرد آن، استفاده کرد.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی