مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

امروزه سیستم‌های مانیتورینگ پیشرفته بر روی مدیریت مدرن تاثیر بسیاری دارد. برای طراحی و پیاده سازی یک سیستم مانیتورینگ به تجهیزات و تکنولوژی‌های سخت افزاری و نرم افزاری نیاز است. دوربین مدار بسته از جمله اصلی ترین تجهیزات مانیتورینگ می باشد که در مکان های متفاوتی، با کاربری‌های متفاوت طراحی و تولید می شوند. پیش از آنکه به بررسی دوربین‌های مداربسته و کاربرد هر کدام از آن‌ها بپردازیم، لازم است تا تمام تجهیزات مربوط به پیاده سازی سیستم مانیتورینگ را مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت دوربین مداربسته

 

انواع دوربین مداربسته به لحاظ تکنولوژی

به طور کلی دوربین‌های مداربسته از جنبه تکنولوژی به دو دسته تقسیم می‌شوند. انتخاب هر کدام از انواع آن‌ها به سطح نیاز کاربران بستگی دارد. دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه IP ، از نظر نصب و راه اندازی و لوازم جانبی با یکدیگر متفاوت می‌باشند. در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می‌پردازیم.

  • دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین‌های مداربسته آنالوگ به تعداد محدود و تعریف شده‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند که این تعداد به مدل دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته بستگی دارد. کیفیت ضبط تصاویر در دوربین نسبتا خوب است اما به نسبت کیفیت تصاویر در دوربین تحت شبکه کمتر است. تمام دوربین‌های آنالوگ برای اتصال از دستگاه ضبط تصاویر DVR استفاده می کند. در واقع تنها دستگاه‌های ضبط تصاویر و صدای DVR امکان سازگاری با دوربین های آنالوگ را دارند. با توجه به هر کدام از انواع دستگاه‌های ضبط ، قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی وجود دارد. از جمله دیگر ویژگی‌های دوربین مداربسته آنالوگ عدم تبدیل فرمت می‌باشد، به همین دلیل برای تبدیل فرمت صدا و تصاویر از DVR استفاده می‌کند. این دسته از دوربین‌ها از طریق پورت و سیم کشی به یکدیگر متصل می‌شوند.

دوربین مداربسته

 

  • دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP

دوربین‌هایی که تحت شبکه و در بستر IP کار می‌کنند، به عنوان دوربین‌های مداربسته تحت شبکه شناخته می‌شوند که اطلاعات صوتی و تصویری را با کیفیت بالا به دستگاه NVR تبدیل کنند. در واقع دستگاه NVR نوع دیگری از دستگاه‌های ضبط تصاویر و صدا هستند که تنها قابلیت سازگاری با دوربین‌های مداربسته IP را دارند. از جمله ویژگی‌های این دستگاه، کاهش سیم کشی و همچنین کاهش هزینه می‌باشد. برخلاف دوربین‌های مداربسته آنالوگ، این دوربین‌ها با اینترنت و شبکه کار می کنند.

 

انواع دوربین مداربسته به لحظ شکل ظاهری

با توجه به تنوع در طراحی و تولید، دوربین‌ها از نظر ظاهری انواع گوناگونی دارند و به سه دسته تقسیم شدند. در ادامه به بررسی شکل ظاهری هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

  • دوربین مداربسته دام

به دلیل طراحی و جنس بدنه، این نوع دوربین مداربسته در مکان‌های مسقف نصب و پیاده سازی می شوند. جنس بدنه این دستگاه در شرایط نامناسب آب و هوایی مقاوم نیست و در فضای بسته سازمان و اماکن مسکونی و تجاری استفاده می‌شوند. با وجود اینکه دوربین‌های مداربسته آنالوگ منسوخ شده است اما خرید دوربین های مداربسته دام در انواع آنالوگ و تحت شبکه و براساس سطح نیاز شما امکان پذیر است. از جمله مواردی که در مورد دوربین‌های مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرد، قابلیت دید در شب است. دید در شب دوربین های مداربسته دام بسیار محدود است. برای کاربرانی که کیفیت تصویر در شب، اهمیت دارد، دوربین های بولت پیشنهاد می‌شود.

  • دوربین مداربسته بولت

دوربین‌های بولت از جمله دوربین‌هایی است که معمولا بدنه‌ای استوانه شکل دارند. بولت یا Bullet به معنای گلوله یا لوله است که معمولا برای فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به دلیل نوع طراحی و جنس بدنه، در فضای باز و برای هوای بارانی و شب وضوح تصویر و مقاومت بالایی را ارائه می‌دهند. این نوع دوربین در انواع دوربین‌های تحت شبکه و دوربین‌های آنالوگ تولید شده اند تا کاربران بتوانند کالای متناسب با سطح نیاز خود را خریداری کنند. طراحی دوربین بولت قابلیت دید در شب بالایی را پشتبانی می‌کنند، همچنین به دلیل برد بالایی که دارد برای محیط‌هایی با فضای باز مناسب هستند. این دوربین‌ها امکان پشتیبانی از لنز ثابت و متحرک دارند که هر کدام زاویه دید متفاوتی را ارائه می دهند. لنز ثابت ضخامت 3.6 تا 6 یا 12 میلیمتر و لنز متحرک ضخامت 3-9 یا 2.8-12 میلیمتر را پشتیبانی می‌کنند.

  • دوربین مداربسته اسپیددام

این نوع دوربین ها به عنوان جدیدترین دوربین های مداربسته از جنبه امکانات ظاهری شناخته شدند. دوربین های اسپید دام با پشتیبانی از قابلیت کنترل از راه دور، فضای بیشتر و محیط وسیع تری را پوشش می‌دهند. این نوع دوربین ها به یک اپراتور نیاز دارند تا تمام زوایای محیط را مانیتور کنند. کنترل از راه دور امکان چرخش، زوم و توقف را به اپراتور می‌دهد. در محیط‌هایی که به امنیت بالایی نیاز دارند، این دوربین می‌تواند ورود یک سوژه نامتعارف تشخیص داده و ردیابی کند. قابلیت دید در شب آن وضوح تصویر بالایی دارد و در مکان هایی مانند، جاده ها مناسب است. دوربین مداربسته اسپیددام امکان برنامه ریزی برای تصویری برداری به صورت اتوماتیک از نقطه شروع تا نقطه پایان و میزان زوم مورد نظر دارد.

برند های دوربین مداربسته موجود

برند‌ها و کمپانی‌های متفاوتی اقدام به طراحی و تولید تجهیزات امنیتی کردند که در میان آن‌ها، داهوا یکی از بزرگ ترین و معتبرترین کمپانی ها در تولید و طراحی تجهیزات امنیتی است و دوربین های مداربسته و تجهیزات جانبی این برند به دلیل کیفیت و قابلیت‌های فوق العاده، در ایران پرطرفدار است.

انتخاب و خرید دوربین مداربسته

با توضیحاتی که در بالا ارائه شد، خرید دوربین مداربسته قدم بعدی برای طراحی و توسعه یک سیستم مانیتورینگ به روز می‌باشد. یکی از خدماتی که توسط شرکت آی پی سورنا به تمام مراجعین و کاربران ارائه می شود، مشاوره های تخصصی و رایگان فروش است. از طریق اطلاعاتی که توسط متخصصان فروش در اختیار مراجعین قرار می‌گیرد، امکان بررسی سطح نیاز کاربران و انتخاب کالای مناسب، فراهم می‌شود.

قیمت دوبین مداربسته

به دلیل گستردگی و تنوع در قابلیت‌ها و کاربرد‌ها، قیمت دوربین مداربسته در رده‌های مختلفی قرار گرفتند. با وجود تمام قابلیت‌هایی که دوربین‌های مداربسته ارائه می‌دهند اما قیمت محصول یکی از مهمترین پارامترها به شمار می آید.

خرید اینترنتی دوربین مداربسته از فروشگاه آی پی سورنا

شرکت آی پی سورنا برای افزایش رضایت مشتریان، خرید تجهیزات را به دو صورت اینترنتی و حضوری امکان پذیر کرده است. کاربران می‌توانند خرید آنلاین دوربین مداربسته را از طریق سایت آی پی سورنا و درگاه‌های بانکی آنلاین انجام دهند. در صورتی که امکان خرید غیر حضوری وجود نداشته باشد، بسیاری از کاربران می‌توانند توسط کارشناسان فروش هماهنگی‌های لازم را انجام داده و خرید تجهیزات را به صورت حضوری انجام دهند.

فروش دوربین مداربسته با گارانتی

فروش دوربین مداربسته به همراه گارانتی یکساله و در صورت نیاز کاربران به همراه خدمات نصب و راه اندازی توسط متخصصان فنی با کیفیت بالا و کمترین هزینه انجام می‌شود. تمام مراجعین می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی که در سایت درج شده‌است با کارشناسان در ارتباط باشند.