مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

مقایسه تلفن آنالوگ با تلفن دیجیتال

مقایسه تلفن آنالوگ با تلفن دیجیتال

در این مقاله به بررسی تفاوت ها ، مزایا و معایب تلفن های آنالوگ و دیجیتال پرداخته ایم تا کاربران بتوانند با نوع کاربری هر کدام آشنا شوند.

همانطور که می دانید تلفن ها شامل دسته بندی های متفاوتی هستند که به عنوان تلفن آنالوگ و دیجیتال شناخته می شوند. کاربران بسیاری هنگام خرید اطلاعات کافی از انواع تلفن های آنالوگ و دیجیتال ندارند، به همین منظور در این مقاله به بررسی مزایای و تفاوت تلفن آنالوگ و دیجیتال پرداخته ایم. در ابتدا لازم است تا تعریف کلی از تلفن دیجیتال و تلفن آنالوگ را بدانید.

تلفن آنالوگ

 

تلفن دیجیتال چیست؟

همانطور که می دانید تلفن هایی که در سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، با تلفن هایی که در خانه استفاده می شوند، قابلیت های بیشتری دارند. تلفن های دیجیتال بر روی مرکز تلفن نصب می شوند و تنها در صورت وجود مرکز تلفن امکان نصب و راه اندازی دارند، به همین دلیل است که به عنوان تلفن های اداری و سازمانی شناخته می شوند. قابلیت های فوق العاده ای که تلفن دیجیتال ارائه می دهد سبب می شود که برقراری ارتباط و سازماندهی مکالمات امکان پذیر باشد.


همچنین بخوانید: راهنمای خرید مودم همراه جیبی


 

تلفن آنالوگ چیست؟

تفاوت تلفن آنالوگ و دیجیتال در تعاریف کلی که از آن ارائه می شود قابل لمس می باشد. برخلاف تلفن های دیجیتال، تلفن های آنالوگ به دلیل اینکه تنها می توانند به صورت مستقیم بر روی خطوط نصب شوند، و نوع اطلاعاتی که توسط این دسته دستگاه های تلفن پشتیبانی می شوند تنها قابلیت استفاده در منازل را دارند. بیشترین استفاده ای که از این دستگاه تلفن در سازمان ها می شود، به عنوان خطوط داخلی است که می تواند با استفاده از کلید های تعریف شده خطوط شهری را آزاد کرده و بر روی خطوط شهری ارتباط برقرار کند.


بخوانید: آموزش کدهای سانترال جهت برنامه ریزی


مقایسه تلفن آنالوگ با دیجیتال

 

مزایای استفاده از تلفن های آنالوگ

از جمله مهمترین مزایای این دستگاه تلفن، هزینه مقرون به صرفه آن است. با وجود اینکه این دسته تلفن ها تنها می توانند اطلاعات را به صورت آنالوگ پشتیبانی کنند، امکانات کمتری را ارائه می دهند. این ویژگی سبب شده است تا کاربران از قابلیت های کمتری بهره مند شوند. به میزانی که قابلیت کمتری ارائه می شود، هزینه کمتری هم پرداخت می شود. در واقع کم بودن امکانات این دستگاه از معایب به شمار نمی رود، چراکه تلفن هایی که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند، به امکانات پیشرفته ای نیاز ندارند. از مزایای دیگر این دستگاه تلفن، تنوع در ظاهر دستگاه، قابلیت ها و کیفیت آنهاست که سبب شده تا کاربران پیشتری را پوشش دهد.

 


چنانچه قصد خرید تلفن بی سیم و تلفن رومیزی دارید پیشنهاد میکنیم از محصولات ما در سایت دیدن کنید. 


 

مزایای استفاده از تلفن های دیجیتال

به دلیل نوع اطلاعاتی که توسط این نوع دستگاه تلفن ارسال و دریافت می شود، بسیاری از قابلیت های پیشرفته را پشتیبانی می کند. به طور کلی در تمام تلفن های دیجیتال صدا برای کاربر و مخاطب کمتر در معرض کمرنگ شدن استاتیک و سیگنال قرار می گیرد. با وجود اینکه این تلفن های از قابلیت های زیادی پشتیبانی می کنند اما کیفیت صدای کمتری نسبت به تلفن های آنالوگ دارند.

برتری تلفن دیجیتال بر تلفن آنالوگ

در میان بسیاری از دستگاه های تلفن که در منازل مورد استفاده قرار می گیرد، تلفن های دیجیتال به دلیل شرایط نصب و راه اندازی که دارند، قابلیت استفاده در منازل را ندارند به بیان دیگر کاربران خانگی امکان بهره مندی از دستگاه های تلفن دیجیتال را ندارند. یکی از مهمترین عاملی که به تلفن های دیجیتال کمک می کند تا از قابلیت های پیشرفته پشتیبانی کند، اطلاعات دیجیتالی است که می تواند اطلاعات 0 و 1 را بر روی سینگال ها قرار دهد. از جنبه هزینه نیز کاربران باید هزینه بیشتری را برای خرید تلفن دیجیتال پرداخت کنند. مقایسه تلفن آنالوگ با دجیتال نشان می دهد که هر کدام از انواع تلفن ها که در دسته بندی های متفاوتی قرار گرفته اند، با توجه به ویژگی هایی که دارند، کاربری های مشخصی را هم پشتیبانی می کنند. یکی از اهدافی که این مقاله به بررسی تفاوت بین تلفن های آنالوگ و دیجیتال پرداخته است، ارائه آگاهی به مراجعین و خریداران است تا بتوانند با توجه به نیازهایی که دارند، کالای مناسب را خریداری کنند.


همچنین بخوانید: آموزش نحوه ارسال و دریافت فکس


 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی