مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

کاربرد کالر آیدی تلفن ثابت و نحوه عملکرد آن

کاربرد کالر آیدی تلفن ثابت و نحوه عملکرد آن

کالر آیدی تلفن ثابت چه کاربردهایی دارد؟ در این مقاله از آی پی سورنا به بررسی کاربرد کالر آیدی تلفن ثابت و عملکرد آن میپردازیم.

شناسه تماس یا کالر آیدی از جمله مهترین و شناخته شده ترین پارامتر ها جهت انتخاب کالای مناسب است. کاربران سازمانی و خانگی به خوبی کارکرد و اهمیت این قابلیت را می شناسند و پیش از انتخاب کالای مناسب، این قابلیت را مورد بررسی قرار می دهد. برای شناخت بهتر این قابلیت، کاربرد کالر آیدی با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار می گیرد.

کالر ایدی تلفن

کالر آیدی چیست؟

پیش از بررسی جزئیات، لازم است بدانید که کالر آیدی چیست و چه کاربردی دارد. در واقع این قابلیت به زبان انگلیسی Caller ID نوشته می شود که به صورت لغوی به عنوان شناسه تماس گیرنده ترجمه می شود. به بیان دیگر شناسه تماس گیرنده به عنوان یک قابلیت مهم و ضروری برای کاربران می تواند شماره تلفن و نام مخاطب را نمایش دهد. نمایش نام تماس گیرنده در صورتی امکان پذیر است که کاربر این اطلاعات را بر روی دستگاه تلفن خود وارد کرده باشد.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی تلفن بیسیم


عملکرد کالر آیدی چگونه است؟

در واقع عملکرد این قابلیت دقیقا بعد از برقراری ارتباط است. هنگامی که شماره مخاطب مورد نظر بر روی صفحه کلید دستگاه تلفن وارد می شود و سپس سوئیچ مبدا ، شماره تماس گیرنده را ارسال می کند. در صورتی که نام شخص تماس گیرنده به همراه شناسه در دستگاه تلفن مقصد ذخیره شده باشد، تلفن مقصد پس از دریافت شناسه، شماره تلفن مخاطب و همچنین نام مخاطب را نمایش می دهد.

کاربرد کالر آیدی تلفن ثابت

از جنبه فنی به دلیل رشد روز افزون تکنولوژی در برقراری ارتباط و تولید دستگاه های تلفن با جدید ترین متریال ها ، شیوه ارسال و دریافت شناسه تماس گیرنده متفاوت شده است اما به طور کلی با طی کردن این مسیر ، شماره تلفن و نام مخاطب در صورت وجود بر روی صفحه نمایش تلفن ثابت نمایان می شود.

کالر آیدی تلفن ثابت چه کاربردهایی دارد؟

از جمله مهمترین کاربرد کالر آیدی تلفن ثابت ، ایجاد امکان پاسخ یا عدم پاسخ به کاربران می باشد. کاربران می توانند با فعال سازی کالر آیدی با توجه به مدل دستگاه تلفن و به کمک دفترچه راهنما، امکان دریافت شناسه تماس را بر روی دستگاه تلفن ایجاد کنند. ذخیره شماره تلفن و نام مخاطب به کاربر کمک می کند تا بتواند تنها به مخاطبانی شناس پاسخ دهد و به نوعی اعمال محدودیت پاسخ برای مخاطب است.

فعال سازی کالر آیدی چگونه انجام می شود؟

فعال سازی قابلیت کالر آیدی در تلفن ها به نوع دستگاه تلفن و برند آن مرتبط است. در صورتی که دستگاه تلفن ثابت خانگی استفاده می کنید می توانید به کمک دفترچه تلفن راهنما از این قابلیت بهره مند شوید و در صورتی که از دستگاه تلفن ثابت سانترال استفاده می کنید اعمال این قابلیت به کمک متخصصان انجام می شود.


بیشتر بخوانید: سیپ ترانک چیست؟


 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی