مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

راهنمای خرید گوشی تلفن بیسیم

راهنمای خرید گوشی تلفن بیسیم

پیش از اقدام به خرید تلفن بیسیم به اطلاعاتی جهت آگاهی نیاز دارید تا بتوانید با اطمینان خاطر کالای مناسب را انتخاب کنید.

یکی از بهترین راه‌های برای داشتن آگاهی از تلفن بیسیم هنگام خرید، مطالعه مقاله‌های معتبر درباره‌ راهنمای خرید گوشی بیسیم است. تیم متخصصین فروش و محتوای آی پی سورنا با جمع آوری اطلاعات مفید و ضروری درباره تلفن بیسیم این امکان را به کاربران داده اند تا پس از مطالعه این مقاله بتوانند میزان نیازمندی‌ها را بررسی کنند و کالای مناسب را خریداری کنند. پیش از اینکه به بررسی کاربرد‌های هر کدام از قابلیت‌هایی که تلفن بیسیم ارائه می دهد بپردازیم لازم است بدانید منظور از تلفن بیسیم چیست.

راهنمای خرید تلفن بیسیم

 

تلفن بیسیم چیست؟

به صورت عامیانه تمام دستگاه‌های تلفنی که شامل گوشی بیسیم می شوند را تلفن بیسیم می گویند و چون این مقاله به منظور راهنمای خرید گوشی تلفن بیسیم نوشته شده است، لازم است بدانید که تلفن های بیسیم در دو دسته قرار دارند. تلفن بی سیم مرکب که شامل یک دستگاه ثابت و یک یا چند گوشی بیسیم می شود و گوشی بیسیم که شامل یک پایه یا Base و یک گوشی تلفن بیسیم می شود. دستگاه تلفن بیسیم مرکب و گوشی تلفن به تنهایی قابلیت هایی را ارائه می دهند. برخی از قابلیت تنها امکان پشتیبانی بر روی دستگاه ثابت را دارند و برخی بر روی گوشی بیسیم و دستگاه ثابت پشتیبانی می شوند.

راهنمای خرید انواع تلفن بی سیم

تنوع در تلفن‌های بی سیم بسیار زیاد است. کاربران و خریداران دستگاه تلفن شامل دو قشر هستند. برخی از کاربران از تلفن انتظار چندانی ندارند و تنها برقراری ارتباط صوتی با مخاطب را به عنوان نیاز اصلی مطرح می کنند اما برخی دیگر به قابلیت های جانبی نیازمندند. تلفن هایی که به عنوان مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند به مراتب کیفیت و قابلیت های کمتری را نسبت به تلفن های بیسیم سازمانی ارائه می دهند. این در حالیست که بسیاری از تلفن های بیسیم سازمانی قابلیت نصب و راه اندازی در خانه را ندارند و تنها با استفاده از کابل ها و تجهیزات مخابراتی پیشرفته قابل نصب هستند.

 


بیشتر بخوانید: تفاوت تلفن آنالوگ با تلفن دیجیتال 


 

ویژگی های تلفن بیسیم که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت ارتباطات، تلفن‌های بیسیم از ساده‌ترین مدل تا پیشرفته‌ترین مدل‌ها به عنوان تلفن‌های خانگی و تلفن‌های سازمانی تولید شده‌اند. هر کدام از انواع این دستگاه‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. دراین بخش به بررسی تمام ویژگی‌های آن‌ها می پردازیم.

برد گوشی تلفن بیسیم

برد عملیاتی فاصله قرار گیری گوشی تلفن است. در واقع مسافتی که گوشی تلفن تا دستگاه ثابت یا بیس دارد را به عنوان برد عملیاتی گوشی تلفن بیسیم در نظر می گیرند. در مورد تلفن‌هایی که قابلیت استفاده در یک سازمان را ندارند، به طور کلی برد عملیاتی در فضای باز حداکثر 300 متر و در فضای بسته 50 متر می‌باشد. برد عملیاتی برخی از تلفن های بیسیم در یک سازمان می تواند با استفاده از تجهیزات و اتصالات شبکه افزایش یابد و این در شرایطی امکان پذیر است که دستگاه تلفن از قابلیت اتصال به شبکه پشتیبانی کند.


همچنین بخوانید: تفاوت ویپ voip و سانترال


حافظه دفترچه تلفن بیسیم

امروزه تمام تلفن‌ها اعم از بیسیم و رومیزی امکان ذخیره شماره تلفن را در حافظه دستگاه پشتیبانی می کنند. یکی از راه هایی که به برقراری ارتباط با شماره تلفن های پرتکرار سرعت داده است و سهولت این کار را افزایش می دهد استفاده از دفترچه تلفن می باشد. حافظه ذخیره سازی دفترچه تلفن‌های گوشی با یکدیگر متفاوت است.

منشی تلفن بیسیم

بیشتر مواقع کاربران نمی توانند پاسخگوی مخاطب باشند. یکی از راه هایی که کمک می کند تا در هر شرایطی ارتباط میان کاربر و مخاطب برقرار شود، منشی تلفن است. دستگاه‌های تلفن بیسیم می توانند با ایجاد تنظیماتی منشی تلفن را با صدای ضبط شده مورد نظر و زمان بندی دلخواه پیش از دریافت پیغام مخاطب پخش کنند. زمان ضبط صدای منشی تلفن برای هر دستگاه از پیش تعریف شده است.

راهنمای خرید گوشی تلفن بیسیم

پیغام گیر صوتی تلفن بیسیم

اگر تا اینجای مقاله راهنمای خرید انواع تلفن بی سیم ویژگی‌ها را مطالعه کرده اید، بهتر است بدانید که تمام گوشی‌هایی که قابلیت منشی تلفن را پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند با استفاده از دکمه‌های مربوط به پخش پیغام ها و اسپیکر، صدای ضبط شده را پخش کنند.


همچنین بخوانید: چگونه بهترین مودم همراه را انتخاب کنیم؟


قابلیت استفاده در زمان قطعی برق

این قابلیت برای مواقع ضروری ایجاد شده تا یک کاربر بتواند از این طریق از دستگاه تلفن به مدت کوتاهی برای تماس‌های ضروری استفاده کند.

تکنولوژی link-to-cell

این یکی از امکاناتی است که بر روی دستگاه‌های تلفن پیشرفته قرار گرفته است. این قابلیت می‌تواند گوشی‌های هوشمند را به دستگاه تلفن متصل کند. با اتصال گوشی‌های هوشمند، امکان استفاده از دفترچه تلفن موبایل ایجاد می‌شود.

شماره انداز ( کالر آیدی)

یکی از آشنا‌ترین قابلیت‌هایی که در مقاله راهنمای خرید تلفن بیسیم مطالعه کرده اید، نمایش شناسه تماس یا نمایش شماره تلفن مخاطب است. با این امکان کاربر می‌تواند مخاطب را پیش از پاسخگویی ، شناسایی کند. برای آشنایی بیشتر با کالر آیدی و نحوه کارکرد آن میتوانید مقاله کاربرد کالر آیدی تلفن ثابت را مطالعه نمایید. 


مقاله پیشنهادی: چگونه پسورد سانترال پاناسونیک را ریست کنیم؟


برای خرید تلفن بیسیم چقدر باید هزینه کنیم؟

هزینه خرید تلفن بیسیم به نیازها و انتظارات یک کاربر بستگی دارد. در واقع هرکدام از کاربران معیارهایی برای خرید یک دستگاه تلفن بیسیم دارند. با توجه به اینکه برند مورد نظر شما و قابلیت‌هایی که برای یک دستگاه تلفن بیسیم درنظر گرفته اید، تلفن‌ها می‌توانند از کمترین مبلغ تا بالاترین مبلغ براورد قیمت شوند. شرکت آی پی سورنا برای ارائه محصولات با هزینه مقرون به صرفه، خدماتی که به همراه محصولات ارائه می‌دهد. همراه با تمام تلفن‌های بیسیم ، ضمانتنامه‌های یکساله ارائه می‌شود. علاوه بر گارانتی یکساله، تیم فنی این مرکز با ارائه خدمات نصب و راه اندازی و همچنین برطرف کردن مشکلات دستگاه با کیفیت بالا و هزینه مقرون به صرفه توانسته است رضایت کاربران و مراجعین را افزایش دهد. راه‌های ارتباطی که در سایت درج شده است به مراجعین کمک می کند تا علاوه بر خدمات نصب بتوانند از مشاوره‌های تخصصی و رایگان برای انتخاب و خرید کالای مناسب بهره مند شوند. خرید محصولاتی که در سایت قرار گرفته است به دو صورت حضوری و آنلاین انجام می‌شود که بستگی به انتخاب کاربر دارد.