مشتری عزیز به علت نوسانات ارز،برای قیمت و موجودی روز تماس بگیرید

سبد خرید

6 تا از مهم ترین مشخصات فنی دوربین مدار بسته که پیش از خرید باید بدانید!

6 تا از مهم ترین مشخصات فنی دوربین مدار بسته که پیش از خرید باید بدانید!

اطلاعات جامع درباره مهم ترین مشخصات فنی دوربین مداربسته در یک مقاله جمع آوری شده است که به انتخاب کالای مناسب کمک می کند.

اگر شما هم به دنبال یک دوربین مداربسته با کیفیت و دارای قابلیت های مورد نظر خود هستید لازم است بدانید که بسیاری تمام دوربین های مداربسته از جنبه مشخصات فنی مورد بررسی قرار میگیرند و اگر به دنبال یک انتخاب مناسب هستید باید در مورد هر کدام از قابلیت هایی که یک دوربین مداربسته ارائه می دهد اطلاعات کافی را داشته باشید. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی دوربین مداربسته و میزان تاثیر گذاری قابلیت ها و تجهیزات بر روی کیفیت و عملکرد دوربین ها می پردازیم.

مشخصات دوربین مداربسته دیجیتال

اگر هنوز هم نمی دانید آیا به دوربین مداربسته نیاز دارید یا نه، پس با ما همراه باشید. دوربین های مداربسته از جمله مهمترین تجهیزاتی هستند که برای نظارت بر اماکن خصوصی و تجاری و حتی در سطح شهر مورد استفاده قرار می گیرد. آن دسته از دوربین هایی که به بررسی آن می پردازیم شامل دوربین هایی است که در امکان تجاری مانند فروشگاه های و سازمان و حتی درکارخانه ها و در اماکن خصوصی مثل خانه یا دفاتر مورد استفاده قرار میگیرد. این دوربین ها توانسته است نظارت بر سازمان ها را آسان تر کند. با تصویر برداری و ضبط تصاویر کاربران می توانند همه چیز را در یک مکان مورد بررسی قرار دهند.

همانطور که میدانید بسیاری از کمپانی ها به طراحی و تولید دوربین های مداربسته پرداخته اند، در این میان دوربین مداربسته داهوا یکی از شناخته شده ترین دوربین هاست. این کمپانی بزرگ به صورت اختصاصی به ارائه تجهیزات جهت کنترل و نظارت بر اماکن پرداخته است. پیش از خرید دوربین های مداربسته لازم است بدانید که هر کدام از دوربین ها جهت نصب و کاربری به بستر مناسبی نیاز دارند که شامل تجهیزاتی می باشد. کاربران باید حین خرید به تجهیزات شبکه و دستگاه ضبط دوربین مداربسته جهت ایجاد یک بستر مناسب نیز توجه کنند.


مقاله پیشنهادی: آموزش جامع کار با تلفن سانترال پاناسونیک


6 تا از مهم‌ترین مشخصات دوربین مدار بسته که باید بدانید!

1- رزولوشن دوربین مداربسته

یکی از قابلیت های مهم در مورد دوربین های مداربسته، رزولوشن تصویر است. اینکه دوربین مداربسته مورد نظر چه میزان رزولوشن را پشتیبانی می کند، ارتباط مستقیم دارد با وضوح تصویر و به میزانی که وضوح تصویر کمتر بیشتر باشد، جزئیات بیشتری در تصویر دیده می شود. هر چه میزان رزولوشن تصویر برداری دوربین بیشتر باشد، کیفیت تصاویر ضبط شده بیشتر می شود.

مشخصات فنی دوربین مداربسته

2- کیفیت تصویر دوربین مداربسته

به عنوان یکی از جامع ترین مقاله جهت بررسی مشخصات فنی دوربین مداربسته آنالوگ ، دیجیتال و IP لازم به توجه است که اولین و مهمترین پارامترهایی که در انتخاب دوربین مداربسته تاثیر گذار است، کیفیت تصویر می باشد. کیفیت بالای تصاویر به عواملی بستگی دارد که در بالا ، رزولوشن یا تعداد پیکسل های موجود در تصاویر و رنگ بندی ها را مورد بررسی قرار دادیم. هر چه میزان کیفیت تصویری برداری و ضبط تصاویر بیشتر باشد، امکان نمایش تصاویر با جزئیات بیشتر، افزایش می یابد.

مشخصات فنی دوربین مداربسته

 


جهت خرید دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مداربسته آنالوگ میتوانید از گروه محصولات ما در سایت دیدن کنید 


3- سنسور تصویر دوربین مداربسته

از جمله عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت دوربین های مداربسته ، سنسور می باشد. بر روی دوربین سنسور قرار گرفته است تا میزان تعریف شده ای از نور را دریافت کند. میزان دریافت نور به اندازه سنسور بستگی دارد. در واقع هر چه سنسور کوچکتر باشد نور کمتری را دریافت کرده و در نتیجه کیفیت و وضوح تصاویر به نسبت کمتر می شود، در مقابل آن هر چه سنسور بزرگتر باشد، نور بیشتری را دریافت می کند و نهایتا کیفیت بیشتر می شود.

4- لنز دوربین مداربسته

لنز دوربین تاثیر غیر مستقیم اما مهم بر روی کیفیت تصاویر دارد. کارکرد لنز دوربین به گونه ای است که می تواند نور را بر روی سنسور متمرکز کند. به طور کلی لنز های دوربین مداربسته به دو دسته تقسیم می شود. لنزهای ثابت و متغیر که به ترتیب FIXED و MOTORIZED شناخته می شوند. مواد تشکیل دهنده لنز دوربین بر روی کیفیت تصاویر تاثیر گذار است.

دوربین مداربسته آنالوگ

5- منبع تغذیه دوربین مداربسته

همانطور که از اسم این آن پیداست، منبع تغذیه دوربین مداربسته برق شهری 220 ولت را دریافت می کند به برق با ولتاژ استاندارد دوربین مداربسته تبدیل می کند. در واقع کارکرد این قطعه از دوربین بسیار مهم و هسته ای است که در صورت عدم کارکرد مناسب امکان افت کارکرد دوربین ایجاد می شود.


همچنین بخوانید: چگونه بهترین مودم همراه جیبی را انتخاب کنیم؟


6- نوع اتصال دوربین مداربسته

همانطور که می دانید دوربین های مداربسته در دسته بندی های متفاوتی قرار دارند، به همین دلیل است که مشخصات فنی دوربین مداربسته IP با مشخصات فنی دوربین مداربسته دیجیتال و آنالوگ متفاوت است، از همین روی در روش اتصال هم با یکدیگر متفاوت اند. دوربین های مداربسته IP به صورت تحت شبکه و با استفاده از تجهیزات تحت شبکه به دستگاه های ضبط تصاویر MVR متصل می شوند. دوربین های آنالوگ و دیجیتال از طریق کابل به دستگاه های ضبط تصاویر DVR متصل می شوند. بنابراین هنگام خرید دوربین ها به نوع دوربین توجه کنید تا دوربین متناسب با سیستم مانیتورینگ خود را خریداری کنید.


بیشتر بخوانید: کاربرد کالر آیدی تلفن ثابت 


 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی